Jump to content

Scout kikkert


wildbill

Recommended Posts

La inn dette på dynamisk siden også i forbindelse med en tråd jeg startet der, men dette er kanskje det mest riktige stedet for spørsmål om kikkertsikte?

 

Har forsøkt på nett etc å finne ut litt mer hvem som forhandler kikkerter til scout rifler, men det ser nesten ut som om dette er ikke eksisterende. Noen som vet til hvilken forhandler jeg bør henvende meg til for å unngå hele ringerunden i landet? Finner nettbutikker i USA, men så var det denne 100 dollar regelen da, og noe nytt til den prisen er jeg ikke interessert i. Kvalitet framfor billig søppel.

Link to comment
Share on other sites

De fleste leverandører i Norge kan skaffe leupold sin faste 2,5x28 scout kikkert til rundt 3000kr, men er nok som oftest bestillingsvare.

Prøv de som fører andre leupold kikkerter først, så burde du ikke ha særlig problemer med bomturer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes å huske at Midway hadde mange kikkerter med lang øyeavstand. Kjøpte en billig dorull fra BSA derfra for noen år tilbake, men mener at de også hadde Leupold og annet litt mer fornemt. Jeg ville ikke legge all verden av penger i kikkert da jeg drev med P&F (prøver og forsøk) med min sære Browning SA-22, men nå tror jeg sannelig tiden er inne for noe finere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...