Jump to content

Hjelp meg med og finne den perfekte ammunisjonen i 30-06


Stiaram

Recommended Posts

Hallo alle saman:-) hadde vert hyggelig og nokon kunne dele litt erfaringer her. Eg har ikkje so masse erfaringer på ammunisjon Pga har berre brukt ein type. Eg har brukt 30-06 partisan, den fungerte ganske bra den heilt til det lokale skytterlaget fikk ein ny sort. Og bly skuddet vart ikkje brukandes etter min meining. Vart for stor spredning slik at det ikkje var noko kjekt lenger. Har sett litt på Federal Fusion no og lurer litt på den. Kansje nokon har nokon gode tips, den skal brukes på elg, hjort og rein. Takker for tips:-)

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg ikke noe glad i Fusion da jeg synes at den er for bløt.

Min favoritt når det gjelder fabrikk ammo er Barnes Vor-tx, men noen synes den holder for godt sammen på rein og gir fare for rikosjetter.

Jeg bare sørger for at jeg har helt sikker bakgrunn før jeg løsner skudd.

 

En annen patron som jeg synes er veldig bra, og som er mitt klare andre valg, og mitt første valg om jeg hadde vært redd for rikosjetter, er Remington Premier Scirocco.

 

Dersom du er veldig opptatt av pris, så er REMINGTON PREMIER 30-06 150 GRS PSP CORE-LOKT ULTRA som selges av Jakt&Friluft for 18,88 kr per skudd et bra alternativ.

Jeg har ikke fått like god presisjon med denne som de to andre i min 30-06, men det kan være anderledes i ditt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...