Jump to content

Da røyk årets jakttur


Svartkjelen

Recommended Posts

Den tradisjonsrike årlige rype og småviltjaktturen til Nord Trøndelag ble nettopp avlyst. Dermed står jeg med ei uke ferie i uke 38 jeg må prøve å fylle med noe annet. Har et jaktterreng i nærheten der jeg bor også som kan være et alternativ. Ta med seg soveposen, litt stekeflesk og bålkaffe, for å bo noen dager i gamma. Ikke samme vilttetthet der, men mulighet for noen jaktsituasjoner der også.

Hva pleier kammerfolket å finne på når jakta man har gledet seg til er avlyst ?

Link to comment
Share on other sites

... og hvis du sitter i Gammen og været blir skikkelig dårlig og det ikke blir noe nevneverdig av jakta så kan du jo skrive handleliste og dra på alternativ jakt i frysedisken ved grensa :-)

Det er da i alle fall noe.

Sjekk været på yr.no

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Trådstarter er litt sparsom med informasjonen, men det gir rom for varierte svar.

 

Jakt kan jo også ha en sosial dimensjon som ikke blir med om det jaktes i hjemmemarka? Et forslag kan da være å melde seg på kurs/opplæringsjakt i en ny jaktform. Om du ikke tar det bokstavelig er det også en god anledning til å treffe nye spennende mennesker.

 

Jeg har dessverre ikke noen konkrete forslag til kurs/opplæringsjakter, men det har kanskje andre her?

 

Edit: småfeil

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vi har vært et fast lag som har jaktet småvilt på samme privatterreng de siste 12 åra. Denne gangen ble det såpass mange forfall, at vi som stod igjen valgte å avlyse. Dette både av hensyn til det sosiale og av hensyn til økonomi. Det blir nok litt jakt her i hjemtraktenecsom beskrevet, men kommer til å savne det sosiale aspektet. I og med at det ikke er anledning til å invitere med seg gjestjeger heller på terrenget jeg bruker her hjemme så får ikke denne jakta det samme sosiale preget den første uka av småviltjakta. Blir nok noen dager i gamma også kanskje en liten tilsnikende harrytur. Terrenget jeg jakter på grenser faktisk mot Sverige i vest.

Link to comment
Share on other sites

Vi har vært et fast lag som har jaktet småvilt på samme privatterreng de siste 12 åra. Denne gangen ble det såpass mange forfall, at vi som stod igjen valgte å avlyse
Synd dere ikke klarte å fylle opp forfallet med "friskt blod" i laget. Men, så lenge du kommer deg ut i skogen, med børsa på skuldra, er ikke situasjonen verre - enn at den kunne vært mye verre.
Terrenget jeg jakter på grenser faktisk mot Sverige i vest.
Høres ut som om du bør bytte ut gamma med sauna :lol:
Link to comment
Share on other sites

Det ordna seg med en ny småviltjakttur til Hallingdal, der en av gutta i laget har hytte senere i høst. Så da et det jo mulighet for litt rype i år også skulle jeg tro. Ellers har jeg hatt noen trivelige natt og morgentimener med villsvinjakt. Ingen kontakt med gris, men uansett et privilegium å kunne sitte ute å betrakte at naturen våkner til en ny dag.

Det gamle jaktlaget skulle nok vært fornyet med litt friskt blod for lengst :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...