Jump to content

Nordfjording i Oslo


Erkolainen

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er oppvokst i en liten bygd innerst i Nordfjord, men har vært bosatt i Oslo siden 2007 etter endte studier i Trondheim.

 

Jegerprøven tok jeg som valgfag helt tilbake på ungdomsskolen, men mye jakt (med våpen) har det ikke blitt. Har helt siden jeg var liten guttunge deltatt i utallige jag (drivjakt) på hjort, dog aldri med rifle.

 

For noen år siden kjøpte jeg en Mauser M98 .308win av en bekjent for en billig penge. Denne har jeg nå tatt storviltprøven med og skal i år delta i hjortejakta hjemme, noe som er på høy tid siden jeg nå er blit 30 år. Men siden mye av hjortejakta hjemme foregår i dårlig lys skal jeg nå kjøpe en ny rifle med god optikk og la Mauseren bli en ren skogsrifle. I den anledning har jeg brukt mye tid her på forumet for å finne informasjon, og tenkte at det var på tide å presentere meg :)

 

I tillegg har jeg en hagle, Silma Finnskogen 12/89, som jeg tidligere i år som kjøpte på impuls. Denne er kun testet på leirdueskyting, men så langt er jeg fornøyd.

 

Mvh

Erik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...