Jump to content

diavari


pettern

Recommended Posts

zeizz diavari 3-12-56 mc.kjøpte meg en brukt slik og dro på bana i dag.tok ut bolten og sikta i løpet som jeg pleier når jeg har bytta kikkert.bynte og skru meg inn,plutselig låste den seg og fikk ikke skrudd opp nok.tok med meg skiten hjem og byne og sjekke tårnet,skrudde av senter skruen og tok av plast lokket.under der sitter det to tapper som låser på skruinga.jeg ble litt skuffa over denne patenten egentlig,burde vært aluminium synes jeg,er det noen andre som har erfaring på dette og.lure på om zeizz norge tar dette som garanti evt. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mistanke til at du har "driti litt på leggen" antakeligvis er ikke noe galt med kikkertsiktet ditt, men snarere en feil motasje eller ringer som gjør at du ikke får justert seg inn med den Zeissen som du nevner. -den har ikke justeringsområde nok.

 

Å skru selv på optiske siktemidler er ikke av det smarteste du kan gjøre, sansynligvis har du gjort noe som gjør en ellers brukbar garanti verdiløs.

Hva slags rifle sitter siktet på og hvilken montasje har du ?

Link to comment
Share on other sites

Hei, Pettern!

 

Du har ikke tilfeldigvis satt den diavarien på samma børsa som den Conquesten jeg kjøpte av deg satt på? Conquesten måtte ihvertfall skrus ned over en omdreining før den var i svarten på 100 meter, så det kan muligens være noe med basene dine, eller noe. Om det er samma børsa, da...

 

Jeg har en sånn Diavari 3-12x56, jeg... Og Diavarien min har IKKE spesielt stort justeringsområde, sånn at det er sagt. Tror jeg har noenogførti knepp opp fra senter...

Link to comment
Share on other sites

Å måtte skru en runde på kikkerten ved slike byttinger hadde jeg ikke ofret en bekymret tanke engang. Jeg har opplevd å ikke være på skiva etter å ha byttet til ny pipe. Dette uten å ha rørt hverken kikkert eller baser/ringer, og kaliberet var det samme. Måtte alikevel skru mye, gitt. Var ikke noe galt med noe da jeg fikk skrudd meg inn. Bare tårnet sitter på og er med rundt skal det nok la seg gjøre å få skrudd inn.

Link to comment
Share on other sites

Å måtte skru en runde på kikkerten ved slike byttinger hadde jeg ikke ofret en bekymret tanke engang. .

 

Nei, og det gjør ikke jeg heller :D Men tenkte kanskje petter'n hadde kommet oppi grenseland av hva som er mulig å skru... Uten å være inne på blinken... Da kan man koste på seg en ørliten bekymret tanke, antagelig :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner meg igjen her litt, etter å ha bytta om kikkerter på børsene hjemme og isje bor sighta før eg kom på banen. frustreranes å ligga der og finne ut at eg hadde greid å Blande Med og Low høyde på QR ringane (Med framme og Low bak og motsatt på den andre rifla) :oops::oops:

 

Heldigvis pleie eg ha litt verktøy med i bilen så fekk jo ordna det der og da

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...