Jump to content

Tanfoglio Limited vs stock III


bendros

Recommended Posts

Er i beite for en 9mm!

 

Har mulighet til å kjøpe en Limited (http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=37923038" target="_blank)

eller kjøpe en Stock III fra intersport her i Oslo.

 

Er det noen som vil råde meg til hvilken jeg går for? Liker veldig godt grepet på stock III, har litt små hender og CZ ble litt for stort.

Er det noen forskjell utover bull barrel på limited og forlenget støvdeksel på stock III ?

Link to comment
Share on other sites

Hva skal du bruke pistolen til? det er et double action avtrekk på Stock 3 og single action avtrekk på Limited.

Sjekk om det er large frame (kan ha problemer med mating i 9mm) eller small frame (small frame, den samme som Stock 3). Det funker med 9mm.

Har hatt et par tanfoer selv, stock 2, Stock 3, Limited Custom HC, Limited custom HC GK, 3 stk Gold Custom og en Buzz Custom.

Skal selge Buzz Customen kal 40 S&W med gold Match topp i 6" og 9mm men det er en large frame.

Link to comment
Share on other sites

Burde kanskje skrevet bruksområde!

Jeg er relativt fersk, har skutt jevnt i 6mnd og fått godkjent søknad på .22 og 9mm. Har allerede kjøpt en high standard.

Hadde tenkt å kjøpe en 9mm som kan brukes til det meste! PPC, felt og praktisk prod. Så kan jeg heller kjøpe en pistol rettet mer inn mot det jeg ender opp med å bruke den til senere. Har forstått det slik at Tanfo Stock III kan brukes i alt dette. Siden limited ikke har DA utgår vel den fra production.

Link to comment
Share on other sites

Håper det går greit at jeg låner tråden litt: Du sier CZ ble for stor for deg, men at Stock 3 passer bedre? Interessant. Jeg hadde også problemer med å få skikkelig grep på en Shadow jeg hadde pga små hender/korte fingre, var spesielt klønete ved magasinskift siden jeg måtte løsne hele grepet for å nå magutløseren med sterkhånds tommel. Solgte pistolen pga det, til tross for at det ellers var en veldig god pistol. Jeg har vært litt nysgjerrig på Stock 3 Special, men har vært skeptisk til grepsstørrelsen siden den jo er tufta på samme design som CZ'en. Men du mener altså Stock 3 er mindre i grepet/annerledes ergonomisk, slik at den er bedre for oss pinglegutta? :)

Link to comment
Share on other sites

tror nok hvis man setter på de smale skjefteplatene til CZ, de i aluminium og ser på de aluplatene Tanfoglio har er de nok ganske like. Man må ikke ha små hender for å skifte grep med tanke på magskifte, jeg har forholdsvis store hender og jeg slipper opp grepet på pistolen ved mag skift, dette er ikke noe man taper noe særlig tid på, hvis man ser på video av de "store" gutta innenfor IPSC så er det flere som skifter grep, MEN det er hva du er fortrolig med.

Det er som det blir sagt av sirKandal, limited kan man ikke bruke i production.

Så gå for en Stock 3, du vil bli fornøyd! nå har jo Eric Grauffel kommet med "production legal" deler til avtrekk så man kan få til et meget bra avtrekk, hvis jeg ikke tar helt feil kommer det noen "Tanfoglio Stock 3 Extreme" modeller hvor disse delene er i pistolen fra fabrikken (vurderer om jeg skal ha en) og man kan få de i forskellige coatinger også. Men veit ikke pris ennå.

Søk på Tanfoglio Extreme så finner du bilde.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Det var egentlig det jeg antok, at CZ med tynne aluplater blir noe av det samme. For min del blir en CZ med aluplater akkurat litt for kronglete ved magskift i IPSC til at jeg føler jeg har god nok kontroll. I dag skyter jeg en Glock 17 Gen 4 uten backstrap, som passer meg mye bedre. Som du påpeker, også her må jeg slippe opp grepet ørlite grann for å manipulere magutløseren, men er godt innafor comfortsonen hva gjelder fast grep, kontroll på pekevinkel mm. Så får det heller være at Glocken er litt mer "levende" enn CZ'en.

 

Rådet må bli å ta turen til forhandler for å holde pistolen og finne ut om skjeftevinkel og ergonomi passer deg, før du endelig bestemmer deg. Hvis pistolen passer, tror jeg ikke du gjør mye feil med en Stock 3 ihvertfall. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har selv en Stock 3 som jeg bruker i prodiction klassen og er meget godt fornøyd med denne, kan anbefales.

Limited bli begrenset til standarklassen da den ikke er godkjent i production

 

For oss som ikke har tømmerstokkhender synes jeg stock III satt bedre i hånda. Skal tilbake på intersport i dag og sjekke ut før jeg eventuelt kjøper den. Tipper den blir enda bedre med noen slimme aluplater.

 

Takker for gode svar, da blir det nok en stock III! Som første 9mm vil jeg ikke begrense meg innen bestemte skyttergrener. Da forstår jeg det som at tanfo stock III dekker det meste.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips! Har nå vært å kjøpt en CZ 75 SP01 Shadowline fra intersport. Hele ramma var slimmere på denne. Ble anbefalt denne pga håndstørrelsen min. Må bare komme meg på en skytebane fort nå! Skyter i Oppegaard, men terminlista viser at start er 13. aug!

 

Noen som veit om en bane sentralt i Oslo og omegn hvor jeg kan dukke opp å skyte litt?

Link to comment
Share on other sites

Stor Oslo Skyteklubb er det bra. Innendørs og elektrisk skivetrekk. Det er bare å tømme magasin på magasin. Holder til ved østre aker vei, rett ved rommen/haugenstua:

 

Åpningstider for Oslo Skytesenter

 

Mandag til torsdag: 15.00–21.00

Lørdag: 11.00–16.00

Fredag: Stengt

Søndag: Stengt

 

For mer informasjon om Oslo Skytesenter, våpensalg med mer besøk osloskytesenter.no

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...