Mas-36 Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Er det noen som vet hvordan løpene sitter i disse rifler? Rifla er en Modell 1740D i 222 rem. Er det gjenger, presset eller noe annet? Og om ingen her vet, er det noen som vet hvor jeg kan spørre om det? Spesielle børsemakere osv?
Jonas.L Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Disse løpene er presset i alle rim-fire kalibre som jeg er kjent med. Større kalibre er jeg litt usikker på , men pressing har alltid ligget Anchültz nært. Mvh Jonas Lunde
Mas-36 Posted July 22, 2013 Author Posted July 22, 2013 Da var det som jeg tenkte meg. Jaja børsa er ny. Ikke skutt mere enn testskuddene i fabrikk så det blir lenge til løpsbytte er noe behov Men pressede løp er jo ikke billig å bytte Den gangen det skulle bli nødvendig.
OIH Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Medmindre du pusser løpet med smergel innvendig, så holder løpet lengre enn deg. Rust kan forekomme ved fukt, men å skyte ut et .22-løp tar mange hundre tusen skudd. Øivind
Mas-36 Posted July 30, 2013 Author Posted July 30, 2013 Ja 22LR tar nok mange hundre tusen skudd. Men denne børsa ser i 222rem den er litt kvassere enn LR Der vil jeg tro det tar 7-10 tusen skudd kanskje? Og det vil si 6-8 år omtrent
Recommended Posts