Jump to content

Øvevåpen for jeger?


Peddyslate

Recommended Posts

Sniker meg inn her, jeg... Med både .223 og .308 i hus ser det ut som luftgevær er mer interessant til øvelsesskyting enn .22. Fugl? Mnjæ. Helmantel. Dessuten skal den stakkars rypa få være! Og med .22 må jeg uansett på bane, og da kan jeg like gjerne ta med tenorene.

 

Men jeg driver og "bygger" på både .223 og .308 og orker ikke et "prosjekt" til. Jeg vil ha noe som føles ut som ei ordentlig rifle rett ut av eska, og som jeg kan plinke og skyte humler med til kyrne kommer hjem. Er HW97K egna til dette? Jeg har blitt litt skremt av alt snakket om "tuning", og måling i alle himmelretninger. Jeg syns det er et poeng at den skal vare! Noe annet jeg burde kike på?

 

Jeg er ekstremt skeptisk til knekkrifler, og PCP blir for dyrt. Da er det kun CO2 og sånne rifler med egen spake, sånn som HW97Ken, som er igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste alternativet jeg kan finne er Benjamin Discovery. Den ser litt kjekk ut, men jeg er alltid skeptisk til det billigste alternativet til noe, og begynner å lure når alle andre PCP-rifler koster det dobbelte! Lavere utgangshastighet høres jo for meg nesten ut som en fordel, siden det gjør skytingen mer krevende. Dersom den bare skyter konsistent så spiller ikke det noen rolle.

 

Hvis jeg går for en Weirauch 97, så håper jeg ikke børsemakeren begynner å le av meg om jeg kommer ned med den for å få fiksa litt på avtrekk og sånt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...