Jump to content

Gamo black bull trøbbel


Jml

Recommended Posts

Gikk for å invistere i en gamo black bull her om dagen.. Men jeg blir ikke helt fornøyd med presissjonen på den! Den drar konstant til høyre, kan skru og skru mot venstre på kikkert men etter noen skudd er den på vandring igjen. Er det for dårlige kikkertfester? Bruker originale gamo-fester med tapp til tilsvarende hull i børsja. Virker for meg som at børsja slår noe jævlig når man trekker av, så jeg antar at det er noe som rører på seg! Noen som har tips, vært borti det samme, eller skal jeg bare levere tilbake børsja?

Link to comment
Share on other sites

Meget mulig ja. Men, når en slik børse drar betydelig mot en side, og man må

skru og skru for å nærme seg senter på målet- så minner det stygt om skjevt

løp... En rekke luftgevær, spesielt av de billige/kommersielle, har dessverre ikke blitt så nøye kvalitetskontrollert. Første bud da: forsikre deg om at børsen

ikke er ladet. Sikt deretter med øyet fra munning og nedover mot kammer og løpsinnfestning.

Og du vil raskt kunne bekrefte/avkrefte om løpet er skjevt satt på.

(opplevde det på en børse til 6000...)

Link to comment
Share on other sites

Som cipheron skriver skyldes dette nok for skrøpelige montasjer eller en kikkert som ikke tåler bevegelsen i våpenet.

Luftvåpen har i motsetning til kruttvåpen en bevegelse både bakover og framover som mange kikkerter ikke liker.

Gamo har flere modeller med relativt kraftig bevegelse og jeg mistenker at mange med syntetstokk er verre enn de med trestokk. Hatsan og Gamo er litt av samme ulla der, kikkertdødare.

 

Gå for en stabil og solid skinnemontasje, gjerne DampaMount fra SportMatch, den har et mellomlegg som demper

den verste smellen i montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk levert tilbake børsja og fikk pengene tilbake. Testet flere gamoer i butikken, samtlige rister noe jævlig! For å føre tråden litt videre, er det noen som har tips til presise luftgevær med ok utgangshastighet som man slipper å sveise fast kikkerten på? Pcp er også aktuelt, men ikke over 3500,-

Link to comment
Share on other sites

Enkelt valg: WEIHRAUCH (HW).

 

Tysk, grundig kvalitet, samt prisgunstige også. Kjøp en HW97, og den kan overlates dine barnebarn..

 

Flere modeller, for de forskjelligste ønsker. Selges i N. av Landrø, Lillestrøm, og VåpenSøilen, Bergen.

Bør ta en titt innom agw.no der kan du lese det meste om luftvåpen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...