Jump to content

Hagle i boks, spm. om foreninger og leirdueskyting Oslo/Ahus


superted

Recommended Posts

Var meldem i Groruddalen JFF siden jeg tok jegerpøven der. Desverre tok det et par år før jeg fikk meg hagle og var der aldri, så avsluttet medlemskapet.

 

Nå er jeg interessert i en leirduebane i Oslo/Akershus som ikke koster skjorta. Melder meg gjerne inn i en forening, spesielt om det gir meg mulighet for nye jaktkompiser og billig bruk av leirduebane.

 

Bor på Lysaker og kjører også bil - så avstand er ikke MYE hinder - selv om offentlig transport hadde vært et pluss i og med at jeg bruker dette til jobb uansett.

 

Og en ting til.. er det mulig å ta med samboeren på banen så hun får prøve noen skudd for å se om hun liker det?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke synes det er for langt, holder Bærum JFF til i Vøyenenga, litt utenfor Sandvika. Her finnes både en trapbane, to skeetbaner (hvorav den ene skeetbanen kan brukes til sporting, og den andre som ekstra trapbane), og en stor gjeng aktive, vennlige skyttere som er svært villige til å hjelpe. Hvis du er jeger, har vi også et eget jaktterreng på Sokna som medlemmer kan leie.

 

Dueseriene koster kun 30,- hvis du er medlem. Skytingen foregår mandager og torsdager 18.00-21.00. Dessverre er det hos oss på Bærum, i likhet med de fleste andre baner, ingen skyting i juli, men vi er antageligvis i gang med skytingen torsdag 1. august.

 

Det er fullt mulig å ta med nybegynnere på banen - spesielt jegertrapen er godt egnet for nye skyttere. I tillegg gjennomføres det skytekurs hver vår, med NJFF-autoriserte trenere, men det finnes som sagt hjelpsomme sjeler på banen under hver trening som gir gode råd når forespurt.

 

Vel møtt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Absolutt ikke for langt dette, 14 min å kjøre. Var faktisk en tur oppover noen av områdene rundt lommedalen i dag for å se etter gode jaktområder. Meget fint i området litt oppover forbi Sandvika.

 

Om du vil kan jeg jo referere til deg når jeg registrerer meg hos Bærum JFF, send meg i så tilfelle en privat beskjed!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...