Jump to content

Anbefaling til poncho


Kristiansen

Recommended Posts

Jeg har en poncho fra magasinet som jeg har brukt endel. Den er grei nok den. Det er innebygget en liten bæreveske i den, og en reim til å stramme rundt livet. Blir en hendig liten pakke.

Ulempe er at det støyer noe jævlig. en hver liten bevegelse høres godt. Men til postering hvor man sitter stille er den duganes. Det mest negative er at hue åpningen er beregna på små folk, det nyter ikke å komme med hattestørelse 60+ der i gården. Men litt kirurgi med egnet kniv og litt ductape fikser det meste :mrgreen:

For å komme med en konklusjon om magasinet sin poncho

 

+

billig

liten og hendig sammenpakket

 

-

støyer endel

liten åpning til hue

Link to comment
Share on other sites

.. det nyter ikke å komme med hattestørelse 60+ der i gården. Men litt kirurgi med egnet kniv og litt ductape fikser det meste

 

Jeg visste du var en tøffing, men at du var i stand til å gå ned i hattestørrelser kun ved hjelp av kniv og ducttape hadde jeg ikke trodd. :shock:

 

BTT: Jeg har (eller hadde) en poncho i et rip-stop-materiale tilsvarende den som selges av Magasinet. Etter at jeg kjøpte min første fjellduk for ti år siden har den aldri blitt brukt. Fjellduken tar litt større plass, men er med sin varmereflekterende evne langt mer praktisk til postering. Fjellduken har også andre egenskaper som Ponchoen mangler. Som regntøy fungerer ponchoen greit nok, men det er noe herk å gå med. Den eneste fordelen fremfor vanlig regntøy er at ponchoen kan beskytte sekken mot regn. Det opphever ikke ulempene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...