Jump to content

Hva bruker dere til å pusse ?


AndreK

Recommended Posts

bruker selv den gode gamle militære Break-Free Teflon, som ikke produseres lengere.

Hva bruker folk ellers til å få det rent og pent ?

 

Og: er det noen som får chokene like blanke og fine som pipa ? - det er det eneste jeg ikke klarer å få perfekt, de er jevne, men matte inni.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke problemet. Når du har skutt noen ganger med rifla, tar du en gang i blandt kokende varmt (!) vann i en egnet beholder/fat med en dråpe Zalo, stikker pipemunningen nedi og med pussestokken påsatt fille suger du opp vannet og presser tilbake og ut en del ganger. Glovarm pipe tørker opp vannet i løpet fort. Deretter kan du tørre ut og sette inn med noen trekk til med pussestokken og en godt olja fille.

Får du tak i en literboks med god børseolje av typen som Forsvaret bruker, kan du gjøre jobben på en fullgod og rimelig måte i årevis.

Produkter til 2-3000 kroner literen er jo Molboløsning etter mitt syn - på linje med at Königsegg skal være familiebil.....

eller er jeg bak mål?

Link to comment
Share on other sites

Om chokene er matte, men rene og gjengene oljet - hva er problemet?

Stryker du press i boxershortsene dine - for eksempel?

Dessuten er vel chokenes innside ikke av det samme materialet eller behandlet slik innsiden av løpene er.

Altså at det er en naturlig grunn til at du ikke får chokene blanke som løpet - uansett hva du gjør....(?)

Link to comment
Share on other sites

...

Altså at det er en naturlig grunn til at du ikke får chokene blanke som løpet - uansett hva du gjør....(?)

 

 

Lurte bare på om materialet i choken kanskje var mer utsatt for å samle på avleiring fra forladning, og trengte noe annet for å bli bra.

Visste ikke om det var "naturlig".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...