Jump to content

Fjerne stokken fra gammel S&S hagle


Fragment

Recommended Posts

Hei.

 

Har hatt et gammelt smykke av ei hagle stående i våpenskapet, og bestemte meg for å pusse opp denne. Må da ta av alt av stål, siden den skal sikles/pusses ned for å få mange lag med ny olje.

 

Forskjeftet var ikke noe problem, men når jeg kom til selve kolben støtte jeg på et par problemer. Jeg er rett og slett usikker hva jeg skal skru opp for å få demontert saken!

Som du kanskje ser har jeg begynt, og det satte dessverre sine spor. Kan noen hjelpe en n00b med å si hvor jeg kan bruke litt makt og hva som er pynt? :)

 

Som skrevet i trådtittel er det en J.P Sauer & Sohn hagle - mest trolig mod. 8

 

mh98.jpg

 

dr50.jpg

 

Ja, det er også et par skruer under, men de har jeg fått taket på =)

 

Håper på hjelp! :)

 

/S

Link to comment
Share on other sites

Det er det kanskje ja. Skal sjekke det etterpå. Takk for tipset =)

 

Nja, det er ikke at skrutrekkeren ikke passer, men stålet er ganske mykt. Jeg brukte litt mye kraft på den karen som ble stygg. Heldigvis er den skjult :)

 

Edit: Nei, det var ikke noen skrue bak i kolben nei. Det er ikke sikkert det er en mod. 8, men noe rundt der en plass =)

 

Anyone else? :)

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke tar feil, så har den ikke noen skrue/bolt som går inn fra kolbesiden. Så etter å ha løsnet skruene ved kassen, så burde den være løs.

Mangelen på bolt/skrue fra kolben er svakheten på disse, mange slike hagler har knekt stokk (inkludert en jeg har).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...