Jump to content

Reim til M67


Batman123

Recommended Posts

Jeg skal til å bestille meg reim fra Landrø pluss en masse annet til bruk i DFS og er i tvil om hva jeg skal kjøpe. Lær , syntetisk, med eller uten den ene typen stramming eller den andre , bytte klemmer?

 

Jeg klarer ikke bestemme meg og ønsker å høre om deres erfaringer.

 

Hadde vært fint om den funket uten skytejakke også, men er ikke et krav. Kan alltids ha en skulderstropp

Link to comment
Share on other sites

Det er mye smak og behag inne i bildet, så du får ta dette som eksempler på mine preferanser.

 

Jeg synes de syntetiske reimene er for glatte, så jeg bruker lær. De selvstrammende blir gjerne litt vide om man ikke har skytejakke, og har du ikke krok glir de lett ned. Ikke at det er et stort problem, så lenge den havner like langt ned hver gang, men likevel.

 

Pan selvstrammende klemme er rask å sette inn mot overarmen, men har lett for å flytte seg om du har den foran. Der synes jeg det passer med mod. Landrø eller skruklemme.

Link to comment
Share on other sites

Sjølvstrammande syntetisk er min klare favoritt. Den må vera laga med stoppar slik at omkretsen rundt armen blir lik kvar gong. Og da må du justere armdelen om du skal bruke den utan jakke. Skruklemme er etter mitt syn heilt overlegen. Men som "boble" seier: det er smak og behag på dette området :-) Blant dei beste skyttarane i landet finn du alle variantar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...