Jump to content

Erfaring med Leupold RX-1000 TBR eller annen avstandsmåler å


Zenith

Recommended Posts

Har bestemt meg for å handle meg en avstandsmåler nå, og funnet fram til at dette kanskje er den som gir mest bang for the bucks. Krav er at den kan måle i meter, god rekkevidde og forholdsvis rimelig, samt vinkelmål. Liker også at denne har eget modus for bueskyting da jeg pusler litt med dette også. Prisen er ikke avskrekkende, 400$ "over there". Noen som har erfaring med denne, evt kan gi noen tilbakemeldinger? Bruksområde: først og fremst som en bekreftelse på egen avstandsbedømmelse. Prøver å bli bedre på dette, men vanskelig når man ikke har nødvendig fasit tilgjengelig. Kommer også til å bruke den på jakt og skyting. Ingen ekstreme hold hverken på jakt eller skyting.

Link to comment
Share on other sites

Det høres jo bra ut, da tipper jeg det blir en sånn.

Noen av dere som har testet nøyaktigheten på disse opp imot dyrere avstandsmålere?

Ang vann så skriver Leupold at de er konservative i sin definisjon av waterproof. De skriver at de for mange år siden bestemte seg for at vanntett skulle defineres som at man kunne hive et kikkertsikte i sjøen og komme tilbake et år senere og kikkerten skulle være like god. Når det gjelder avstandsmålere sier de at de er like vanntette som meg og deg, at de tåler ubegrenset med regn, og noe nedsenkning i vann. Ref: Q&A Cabelas.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...