Arvid.N Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Hei kjøpte diesett til 6, 5x55 så var det med neck sizer også med. Er et forster die sett. Men hvordan stiller jeg inn neck sizer dien? Samme som med hel press dien? Imot hylseholder og litt tilbake eller? Ser på youtube at i statene med Lee dier så stiller de imot og litt til ned? Blir presisjon bedre eller dårligere med å bruke neck sizer?
Wolverine67 Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Jeg stiller alle mine dier også necksizeren imot og litt til, slik at jeg kjenner det "fjærer" litt på "full stroke". Hvis du lader til kun ett våpen kan du bruke necksizeren. Ubrukte hylser og hylser skutt i andre våpen må helpresses. Bruk av necksizer øker presisjon og forlenger hylselevetida betraktelig.
Mauser M67 Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Hei. Et tipps.. Sot halsen og sjekk hvor mye av halsen som blir presset.. 2/3 deler er passe når du neck sizer ..
Wolverine67 Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Du smører kun hylse hals når du neck sizer? Du trenger ikke smøre. Dersom du ikke bruker ultralydvasker bør du dra ei tørr børste på innsiden av halsen for å fjerne partikler. Det letter jobben til ekspanderen. Vasker du er det også unødig.
Recommended Posts