Jump to content

Kjøp av Kombi! Valg? Bettinsoli ? Valmet ? BRNO?Antoni Zolli


thools1

Recommended Posts

Hei, har lenge vært på utkikk etter et kombivåpen. Den skal brukes hovedsaklig til rådyr.

Jeg skal ha et ekstra løpssett - hagle/Hagle. Gjerne mulighetene til å kjøpe andre sett. Dobbeltrifle, andre kaliber.

12/76-7x57R/6,5x55 + 12/76

 

Har vært i den lokale jaktbutikken og blitt annbefalt Bettinsolli. Fant link på lik her:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... uery=kombi" target="_blank

 

Noen som kan komme med erfaringer av denne kombien? Merket Bettonisoli? Andre valg. Linker til andre merker som man kan få ekstra løpssett til? Det viktigste er ekstra hagle.

 

Kan også slenge på at den skal bli hovedsakelig brukt som hundefører. mottas tips om optikk. Jeg faller mer mot aimpoint/Docter.

 

Takk for svar

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den Bettinsollien du har der heter vel nå Norskog Diamond! Har vært noe navnebytte inne i bildet der i det siste... Jeg har det våpenet der, og jeg er knallfornøyd. Elsker at det kun er en avtrekker. Skøyt på hagleløpet på figursti nå på lørdag, og jeg vant klassa mi. For å si det sånn, til leirdueskyting og jakt er den mer enn bra nok.

 

- hveberg

Link to comment
Share on other sites

Det er i første rekke en vanesak ja. Hadde selv tidligere en Antonio Zoli kombi som jeg var godt fornøyd med helt til drømmen om en drilling endelig kunne innfris! Selv foretrekker jeg 2 avtrekkere, og i en ren kombi foretrekker JEG å ha hagla på første avtrekker. Dette for at jeg synes det er det letteste når ting skjer litt fort og det er haglløpet som skal avfyres, samt at jeg ikke trenger å sjekke løpsvelger etc. slik du må med enkel avtrekker (Kjipt å brenne av rifleløpet når haren kommer susende eller å sende ei haglsuppe etter rådyret som står på 70 meter...). Men igjen, det er en vanesak! Det som kan tale for å ha nedre løp på første avtrekker hvis du også skal ha et rent hagleløpssett er at hvis hagla har fast trangboring er det som oftest det nedre løpet som har den "åpneste" trangboringen, og det er jo dette løpet som vanligvis avfyres først på haglejakt. I dette tilfellet er det ikke noe "problem" fordi hagleløpene har utskiftbare choker, og du kan selv skru i den trangboringen du ønsker i hvilket løp du vil slik at det passer deg og jaktformen din.

 

Forøvrig har jeg ikke noe kjennskap til Bettinsoli, men det er det sikkert mange andre her inne som har.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Den Bettinsollien du har der heter vel nå Norskog Diamond! Har vært noe navnebytte inne i bildet der i det siste... Jeg har det våpenet der, og jeg er knallfornøyd. Elsker at det kun er en avtrekker. Skøyt på hagleløpet på figursti nå på lørdag, og jeg vant klassa mi. For å si det sånn, til leirdueskyting og jakt er den mer enn bra nok.

 

- hveberg

 

Noe usikker på navnebytte. Men de averterer hvertfall for Bettinsolli nå, med det navnet. På det jeg har tittet på er det 2 avtrekkere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...