Jump to content

Valg av halvautomat


olal

Hvilken?  

55 members have voted

  1. 1. Hvilken?

    • Winchester sx3 composit 12/89
      5
    • Winchester SX3 Red Performance 12/76
      10
    • Beretta A400 Xplor Unico 12-89
      11
    • Beretta extreme2 12/89
      1
    • Benelli comfort 12/76
      16
    • Benelli m2
      13


Recommended Posts

Jeg sitter nå på en forholdsvis bra dunge med ferie penger og klarer ikke helt og bestemme meg, hagla vil bli brukt mest til lerdue men også må kunne brukes på jakt. Budsjettet er romslig, men runt 15 000,-

 

Valgene står egentlig klar,

Winchester comp da pga 12/89 og skal kunne skifte lerdueskudd

Winchester red, det ER jo en lerduehagle, men er det en jakthagle?

Beretta a400 unico, usikker med lerdue?

Beretta extreme2, er jo 12/89 men veksler den greit lerdue?

Benelli m2, har ikke sett så mye på, men hvorfor ikke?

Benelli comfort, lest endel bra om

 

Fordelen med winchestern er at jeg bor nærme en forhandler, så jeg har kjent på den, og den passer ganske bra.

 

Remington versamax - når ikke helt opp til de andre valgene..

Browning maxus - var ønsket tidligere, men mange sier at den ikke veksler lerdue sømløst.

Link to comment
Share on other sites

jeg syns du bør gå for en som har kolbe justeringsmuligheter, det har sikkert alle Berettaer ved bruk av chims, forsikre deg om at den veksler all ammo, noen har litt justeringsmuligheter også for dette.

Jakt og sportingversjonene er som regel ikke så store på 1/2 autoene, man får vel noen med litt bredere sikteskinne.

Noen 1/2 autoer kan være litt fortunge så det kan jo være noe å vurdere å ikke kjøpe vist du skal gå med den lenge på jakt.

Har du lyst på å oppgradere med langt magasin og lignende så er det jo ikke alle man får tak i slike ting så lett til, så det bør du også ta med i vurderingen.

 

Ps. Remington har jo også noen brukbare 1/2 autoer men det vet du sikkert.

 

Beretta og Benelli er vel fortsatt de mest populære til Sportingbruk vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

jeg syns du bør gå for en som har kolbe justeringsmuligheter, det har sikkert alle Berettaer ved bruk av chims, forsikre deg om at den veksler all ammo, noen har litt justeringsmuligheter også for dette.

 

Noen 1/2 autoer kan være litt fortunge så det kan jo være noe å vurdere å ikke kjøpe vist du skal gå med den lenge på jakt.

Har du lyst på å oppgradere med langt magasin og lignende så er det jo ikke alle man får tak i slike ting så lett til, så det bør du også ta med i vurderingen.

 

Ps. Remington har jo også noen brukbare 1/2 autoer men det vet du sikkert.

 

Beretta og Benelli er vel fortsatt de mest populære til Sportingbruk vil jeg tro.

 

Justering via chims har vel flesteparten av halvautoene med prislapp rundt 15 000,- nå for tiden?

Var og kikket på winchester sx3 comp og red idag. De hadde hvertfall dette.

 

Extending mag har benelli, winchester såvidt jeg har sett.

 

Får nesten følelsen av at berettaen er en mer ren jakthagle? Noen som kan avkrefte/bekrefte?

 

Jeg tenkte på remington tidligere, men jeg tror jeg går for en av de jeg har sett meg ut. Remington er, og forblir slagvåpen i mine øyne :lol:

 

Franchi fast serien?

 

Dette er vell nesten det samme som beretta? :)

 

 

Problemet er at jeg har bare kikket på sx3 ennå, og bor kanskje litt for mye i skauen til at jeg får sett på de andre uten og måtte kjøre flere timer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte på remington tidligere, men jeg tror jeg går for en av de jeg har sett meg ut. Remington er, og forblir slagvåpen i mine øyne

 

remington, slagvåpen? pfft :winke1: .

dette er et slagvåpen, 4500 kr hos beveren sport. storfornøyd med min.
Link to comment
Share on other sites

Kjørte til xxl på tiller(tr.heim) og tenkte jeg skulle se på en benelli comfort, men når de som står bak disken nesten spør om hva det er, så mister man egentlig lysten til og handle med de. Uansett, de hadde ikke denne, og det virket heller ikke som de hadde tenkt og få inn igjen.. Såfall ville det ta lang tid sa han, så da droppet jeg tanken, og kjørte på sport 1 på orkanger og bestillte en Winchester sx3( etter myyye om og men ble det en composite), og da sa pengboka ja til en cz 455 22lr med 17hmr løp og demper.

 

Så at ingen mente at compositen var verdig, men får nå prøve den nå da, å blir d for fælt, så får jeg skaffe noe annet seinere :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjørte til xxl på tiller(tr.heim) og tenkte jeg skulle se på en benelli comfort, men når de som står bak disken nesten spør om hva er det, så mister man egentlig lysten til og handle med de. Uansett, de hadde ikke denne, og det virket heller ikke som de hadde tenkt og få inn igjen.. Såfall ville det ta lang tid sa han, så da droppet jeg tanken, og kjørte på sport 1 på orkanger og bestillte en Winchester sx3( etter myyye om og men ble det en composite), og da sa pengboka ja til en cz 455 22lr med 17hmr løp og demper.

 

Så at ingen mente at compositen var verdig, men får nå prøve den nå da, å blir d for fælt, så får jeg skaffe noe annet seinere :)

 

 

Jeg har samma hagle.,. Kongevåpen!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...