Jump to content

222 rem kuler til rev.


Garjo

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som har tips om ei god kule til hjemmelading i 222 til rev som gir liten pelsskade/gjennomskytning? Og finnes det noe god fabrikkammo med samme egenskapene. Takker for alle tips. Har en 308 og ei 6,5. Den siste brukes til revejakt nå med 85 grains sierra varianter kuler (lader selv) . God effekt, men stygge hull i pelsverket. Har fått låne en 222 som jeg skal prøve når revjakta starter. Men trenger litt tips om reveammo til den. Har tenkt å kjøpe meg en reverifle, men ikke bestemt meg enda. Har sett på 204 ruger eller 223. Noen med erfaring med disse og pelsskade. Jeg lader min ammo selv iht valg av kuler. Har åte liggende på 100 meter. Skuddavstand varierer fram 60 - 70 meter til ut i mot 150 meter.

Link to comment
Share on other sites

35 grn V-max. 23,3 grn N130. 52,0mm col. Remington hylser

 

Har hittil til gode å få gjennomskyting med den. Har skutt rev på hold fra 60 - 150 meter med min ladning som ligger på knapt over 1000 m/s.

 

For min del blir det 40 grn nosler balistic tip Varmint kommende sesong. Men det er kun for å klare anslagskravet for gaupe med samme ammo som jeg blir å bruke på rev.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...