Jump to content

Kahr


IHL

Recommended Posts

Tusen takk faksen. Joda, jeg har fått med meg den CCW greia.

 

Grunnen til at jeg spurte er at jeg for ikke lenge siden fikk anledning til å klå på en Kahr 9mm i en større amerikansk sportsforretning. (desverre ble det kun å klå, ikke skyte, ikke engang ta ett avtrekk :( ).

 

Jeg hadde håpt at noen her kanskje hadde fått skutt med en.

 

Den modellen jeg fikk ta i nærmere øyesyn (tror det var en CW9093) var sjeldent nett og elegant, med et superbehagelig grep og fantastisk balanse . Jeg må si at jeg ble litt forført, da elegant ikke normalt er noe jeg assosierer med nyere plastikkramme pistoler.

 

Selgeren trakk frem en Taurus lommepistol i samme kaliber til sammenligning og sa at den var veldig populær som 'off duty' pistol på det lokale lensmannskontoret. Taurusen hadde samme balanseegenskaper som en oppladbar Black & Decker drill i forhold.

 

Derfor, basert på kun klåing, ville jeg sterkt vurdert å ha kjøpt (minst) en Kahr, for å bruke i passende disipliner.

 

Det jeg dog ikke vet noe om er avtrekk og tunemuligheter (blir kanskje som en Glock eller S&W MP type avtrekk) eller generell holdbarhet dersom den skytes mye. Er den er ømtålig for litt tøff ammo? osv.

 

Men......., den var kjempeelegant. :P

 

Dersom noen får skutt med en og er i stand til å rapportere tilbake ville det vært topp.

 

IHL

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke skutt med Kahr pistoler på mange år, jeg likte dem ikke da og jeg tviler på at jeg liker dem nå.

Det er ingenting å si på balansen, sikter eller grepsvinkel osv, men jeg fikser rett og slett ikke avtrekket.

 

Kahr bruker et assistert DA avtrekk som er noe i samme gate som Glock, men avttrekkeren er satt opp med en lang bevegelse som ender opp med å brekke på en udefinert måte som jeg aldri klarte å få dreis på.

 

En Glock eller Springfield xD, som er det jeg har mest erfaring med av slike avtrekks-system, har mye kortere avtrekkergange og mye bedre definert "brekk".

 

Selv DA avtrekket på f.eks en Sig-Sauer 2xx føles bedre enn det assisterte DAO avtrekket en Kahr har, selv om det er noe tyngre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...