Jump to content

Ny pumphagle


Akanozze

Recommended Posts

Hei! Når begynner hagla mi å streike. Den henger seg op i avtrekket 5/10 skudd. Hagla er en Churchill Windsor 3.

 

Nå når jeg skal ha ny hagle har jeg lyst på en pumphagle. Gjerne med utbyttbart løp, så man kan benytte slugløp. Har til nå sett på Remington 870 super magnum med syntetisk skjefte.

 

Har dere noen andre å anbefale?

Link to comment
Share on other sites

Har brukt mye 89mm patroner i hagle og solgte min Remington 870 til fordel til mindre rekyl i en halvauto. Så vil du ha pumpe holder det masse med 76mm.

 

Remington 870 er supre hagler og kommer nok til å kjøpe igjen en slik når jeg skal ta opp igjen haglejakt.

 

870en selges også som pakke med hagle og riflet sluggløp med sikter.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du allerede har landet på pumpe så kan jeg anbefale Mossberg 500. Jeg satt i samme båt som deg og skulle ha meg billigpumpe (Winchester og Benelli er utelukket med andre ord), sto igjen med Remington 870 og Mossberg 500.

 

Valgte mossbergen pga. posisjon på sikring og "slide action release"-knappen. Ellers tror jeg begge disse er vinnere mtp. holdbarhet og funksjonalitet over tid ved normalt stell. Eneste negative jeg kan si er at balansen er helt ulik noe annet jeg har prøvd, mesteparten av vekten ved å holde opp børsa ligger på venstrearmen for rechts-skyttere.

 

EDIT: Det ble kanskje feil fremstilt, jeg prøver å si at Mossbergen (alle pumper?) er ganske fremtung i forhold til O/U / Halvauto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...