Jump to content

22 pistol til nybegynner på budsjett (Match)


Eskrimador

Recommended Posts

Heisann, begynner å nærme meg 6 månedersgrensen og muligheten for eget våpen begynner å nærme seg. Jeg er en familiefar med en under moderat inntekt, så prismessig begrenser det seg til 7-8000.

 

Så det jeg i hovedsak har titter på er :

 

Walter GSP 22

Hämmerli 280 22 lr

 

Noen som har noen anbefalinger/erfaringer med våpnene de vil dele? Eventuelt andre modeller/merker jeg bør holde utkikk etter?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal gi mitt standardsvar: Prøv så mange du kan og finn ut hvilken som passer deg best. Om Pistol A fungerer utmerket for meg og jeg bare treffer tiere, så kan det være at du ikke treffer skiva en gang, men så gjør du det meget godt med pistol B.

 

Når det gjelder utvalget i den prisklassen, er det veldig mange gode matchvåpen (brukte sådan) i den prisklassen på markedet.

Link to comment
Share on other sites

De to nevnte er ikke førstevalget mitt ihvertfall men det er meg.

 

Som nevnt tusen ganger på forumet så test alt du kommer over av våpen, det handler om grep og siktelinje, det handler om følelser og rett og slett hva du treffer ...

 

Til 8000,- får du garantert et bra våpen som du både kan bruke til bane og felt ... muligens kanskje en tusenlapp for lite til å få tak i et pent eksemplar av Pardini SP01 eller Hammerli SP20.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...