Jump to content

Jerven vs Helsport fjellduk


akalars

Recommended Posts

Tenkte å kjøpe meg en fjellduk til årets reinsdyrsjakt. Blir ikke helt klok på hva som er forskjelden på Helsport sine og Jervens? Det er typen med litt isolasjon jeg tenker meg. Så Jerven Thermo Hunter eller Helsport Fjellduk X-treme. Noen som har prøvd begg og kan fortelle meg hva som er forskjelden?

Link to comment
Share on other sites

Jepp har begge og har prøvd begge.

 

Selv om jeg er ihuga Helsport fan, må jeg si at jeg stort sett alltid bruker Jervendukene.

 

Årsaken er rett og slett at de er enklere med færre glielåser.

 

Helsport kan settes sammen på en haug måter og det er litt av problemet også. Alle glidelåsene gjør at den isolerer dårligere også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker jerven exclusive til overnatting og ved eventuelt overnattingsturer hvor det er veldig kaldt bytter litt på 80 og 200 grams vattering etter årstider.

På dagsturer i reinsfjellet bruker jeg utelukkende Helsport xtreme pga størrelsen.

Enklere å ta av og på i kaffepausene og isolerer mer en godt nok i tillegg til at armene sitter fast.

Her er jerven stor og balete.

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Av de enkleste dukene (inngangsmodellen) syns jeg Helsport er best. Den er lengre. Av de med isolasjon har jo Jerven en hel haug med varianter. Siden jeg syns ekstrem-duken til Helsport er litt vel drøyt stor og tung så syns jeg noen av mellommodellene til Jerven står seg best.

 

Begge leverer god kvalitet. Så har det vel kommet noen flere "merker" på markedet også som ikke er verdt å nevne en gang....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...