Jump to content

Faktor Sivilpistol?


Recommended Posts

.380 acp er jo en klassiker i siv 2.. nei ingen faktorkrav.

(Du milde som fok klarer åp misstolke et enkelt reglemang) Man kan selvsagt skyte så mange skudd man vil, og ha så mange patroner i våpent som man klarer også, det er bare at det er 10 tellende treff, ikke maks antall skudd.

Link to comment
Share on other sites

.380 acp er jo en klassiker i siv 2.. nei ingen faktorkrav.

(Du milde som fok klarer åp misstolke et enkelt reglemang) Man kan selvsagt skyte så mange skudd man vil, og ha så mange patroner i våpent som man klarer også, det er bare at det er 10 tellende treff, ikke maks antall skudd.

 

Tilogmed en dommer i sivil NM for 2 år siden stod hardnakket på maks 10 avfyrte skudd. Og delte ut straffesekunder i hytt og pistol.

Link to comment
Share on other sites

:overrasket::lol:

 

Når en leser reglementet, og har fått litt innføring i terminologien. Da er det enkelt å skjønne.

 

Men det blir litt språkforvirring grunnet forskjellige betydninger alt etter hvilket forbund man skyter for, når man skyter "alt" Blir det forståelig nok litt rot. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig skjøt jeg mitt første sivilpistol stevne i går (s1.s2.s4.s5), og det var konge.

 

Men der var ett problem i begynnelsen av S1, plutselig var det spesialfelt skytteren som sto på standplass. :oops: (tok siktebilde).

Dernest satte jeg 6 skudd i nydelig dobbelt tap og doble alphaer, før jeg sto igjen med tomt våpen og to skiver til overs. (Klaske panne). Men det ordnet seg i galoppen etter det, moro så det foreslår var det uansett. Bare en ting, vi var få startende i klubbens første sivilpistol stevne ever. Her er det vanvittig mye moro som venter folk, og jeg anbefaler sivilpistol på det varmeste.

 

Nå skal 586'n moones. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...