Jump to content

Nosler vs swift i bonda kuler til 223


FROSTFOX

Recommended Posts

Har lenge irritert meg over at ingen selger tyngre bonda kuler i kaliber 224, slik som federal fusion(62gr), og remington core-lock bonded(62gr). Ble derfor ekstatisk når jeg så at nosler kom med en 64gr bonded performance kule, og at swift kom med en 62gr sciroccoII kule.

Har funnet swiften hos alvestad, men har hørt historire om at den har hatt varierende preisjon i andre kalibre, så vil egentlig ha nosler. Problemet er at INGEN har den, bortsett fra i usa....

 

Noen som har prøvd swiften, og kan gi meg noen beroligende ord? Eller noen som vet hvor man kan skaffe nosler? er jo tydligvis umulig å få sendt et par bokser fra usa....

Link to comment
Share on other sites

Det som kan være verdt å nevne i denne tråden er at du må være oppmerksom på hvilken riflestigning du har. JEg har en "tradisjonell" 223 med riflestigning på 1-12", som betyr at rillene inni løpet har en omdreining i løpet av 12 tommer (1 omdreining pr 30,5 cm). Med en slik riflestigning kan du få problemer med å stabilisere såpass tunge kuler som du refererer til her (Har prøvd i min med remmington Core lokt ultra på 62 grains og fikk veldig dårlig presisjon). Dersom du har riflestigning på 1-10" så er du home free i forhold til vekt og lengde på disse kulene.

 

Forutenom litt info om riflestigning har jeg ikke prøvd patronene du refererer til, så jeg kan ikke si noe om disse. Jeg vil imidlertid informere om at det finnes 55 grains oryx, som jeg ser for meg at kan være dugenes (selv om noen elsker og andre hater oryx...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...