Jump to content

Jamthund valp i hus


OleAndre28

Recommended Posts

Endelig 5/5 fikk jeg hentet meg ny valp.En liten gutt på 8 uker.han er en stabil tøff og rolig gutt .Ikke minst er han veldig tillitsfull.tror aldri det er blitt satt på bånd på han men dette syntes han var litt rart i 5 min så gikk det framover.nå etter 3 turen siden jeg henta han, går han foran meg i båndet.ser ut som gogutten vil sove mest mulig når vi er inne,men litt lek med gamle tispa på 6 år så våkner til.tispa liker ikke at valpen kommer opp i ansiktet på ho så der kan ho si ifra litt men ellers virker det som alt annet er lov.enda står valpen bare å ser dumt på ho når ho sier ifra til han. :) Dette virker veldig lovende nå ihvertfall

 

 

bilder kommer

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Grattis med ny valp OleAndre28, detta var gøy. Håper du legger ut bilder av den etter hvert. Skulle vært artig og se. Mvh graahund.

Link to comment
Share on other sites

er veldig usikker på hvordan bildene skal bli lagt inn under denne teksten,men eller så har jeg fått lagt de inn på Galleri siden.

 

Jamtgutten ble hentet i Marker(indre østfold) fra oppdretter Anders Klund.han har forresten 1 gutt igjen pr. dags dato

Mor kom til norge fra finland som liten jaget elg og ble skutt for rett over 6 mnd alderen jaget og skutt mange elg etter dette,litt mye grå fargen i ho men en flott tispe med veldig godt gemytt(ihvertfall så var ho veldig kosete/snill virket det som og et smask i ansiktet når jeg løftet opp valpen hennes så var ikke valget vanskelig ,Far er Svensk og ikke minst en veldig god elgjeger men også en veldig pen hund.han er helt svart med flotte hvite markeringer.

 

etter å ha kommet i hus på søndag kvelden så virket det som han var veldig trygg etter bare noen timer inne.dag 2 startet med kos og lek så var det ut på tur med bånd for første gang.litt uvant de første minuttene men gikk veldig fort tid før han forsto at dette ikke var noe farlig,litt hjelp av tispa så ble dette veldig bra,så andre dagen med bånd ble veldig bra nå går det rett fram (nesten hele tiden)

ellers så er valpen veldig rolig og snill.blir endel små bitting.men slipper så fort jeg sier auu :) han kommer på innkalling (ikke at avstanden er så stor enda fordi båndet ikke er lenger en 20 meter(båndtvang) men etter 5 dagen syntes jeg han er veldig modig og flink.Så nå blir det skogsvandt neste.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg angrer ikke på at han ble med meg hjem. en ordentlig gogutt. , får 1 kaffe kopp med mat 3 ganger daglig.så vil vel hjelpe snart.Nå har han blitt vandt til hjem og området rundt så nå starter treninga med å gå i skogen å bli kjent med dette.blir morsomt å se hvordan dette går.

Link to comment
Share on other sites

det du gjør er at du høyreklikker på bildet og kopierer bildeadressen. så trykker du enten på IMG ev ALT+P da får du så du får lagt inn bildeadressen bildeadressen%20inni%20her da er det bare å trykke ok så kommer bildene fram :)

 

vil det si at jeg bare trenger å høyre klikke på bildet kopiere så trykke img og lim inn.det som ikke går.men kopiere bildeadressen er det å kopiere på en annen måte

Link to comment
Share on other sites

ja, er det du trenger å gjøre. når du kopierer bildenettadressen så kopierer du jpg adressen som bilde har og da får du riktig bilde og det blir ikke noe tull :)

 

mulig det er noe galt her.men høyre klikker på bilde jeg har på pcen som ligger på mappe og trykker kopier og legger inn img å prøver lime inn men ser ikke ut som dette går.

Link to comment
Share on other sites

åja. det er etter at du har lastet det opp på internett som F.Eks gallereiet her på kammeret.no. der har du også ferdig link som du bare trenger å kopiere for så i lime inn her uten å trykke på img. det ligger rett over bilde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...