Jump to content

Småvilt hjelp!


Tyr-ar

Recommended Posts

Heisann! Jeg har hatt mitt våpen siden i fjor tidlig vår. Jeg har skutt ganske mye for å trene i alle slags posisjoner og slikt, er ganske sikker på meg selv når det gjelder treff også. Men jeg har et problem... Jeg får aldri noen til å ta meg med på jakt... Enten er de for mange eller har ikke tid, så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg videre så jeg faktisk KAN jakte, det jeg kjøpte våpenet for. Og en ting til, er det smart å gå på jakt alene uten å fått vist noe mer en det du fikk på kurs/jakt leksikon uten videre?

 

Takk!

 

Vennlig hilsen frustrert sørlending.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk, inatur, jeger foreninga,finn, søk på nett, sett det som status på Facebook, snakk med folk på skytebanen.

Vanligvis jakter man småvilt alene eller med få. Hør med en lokal bonde om å jakte rev på jordet.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Snakk med de lokale grunneierne/bøndene. De aller fleste vil la deg jakte rev, eller de kan henvise deg til grunneierlag el. som selger jaktkort. Har du først fått innpass som revejeger er det som regel greit å få kjøpt kort på rådyr. Posteringsjakt eller smygjakt etter rev og rådyr klarer du fint på egen hånd. Vær ute i marka, bli kjent med terreng og du vil raskt oppdage trekkruter og beiteområder, der du kan postere. Har du lyst kan du sjekke litt rundt omkring etter annen jakt f.eks reinsjakt som også gjerne er enmannsjakt. :D

Link to comment
Share on other sites

Jakt i Kristiansand på Inatur

 

Lett tilgjengelig og rimelig rådyrjakt et steinkast utenfor Kristiansand sentrum og på kjevik.

 

Meld deg inn i Kristiansand Jeger og Fiskeforening og ta kontakt med Ole Asbjørn Bergstøl.

De inviterer unge jegere med sylfersk jegerprøve på rådyrjakt på Flekkerøya.

 

Du kan og melde deg inn i Vennesla Jeger og Fiskeforening og kjøpe årskort på deres 6-7 terreng på MX Sport i Vennesla.

Laminerte kart med grenser inntegnet får du gratis på MX Sport. Jeg jaktet litt på deres terreng et par år, så noe rådyr, mye storfugl

(et par terrenger er gode hvis du vet hvor du skal gå ;) ), skjøt rev og ender.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...