Jump to content

Kjøpe min første rifle!


Toffen

Recommended Posts

Ellers er det også noen ganske nye tråder med det samme spørsmålet :)

 

Generelt vil du nok få rådet om å kjøpe en rifle i 6.5x55, 308 eller 30-06. Spesielt om du ikke skal lade egne patroner.

Om du skal lade selv, er det veldig mange flotte kalibre å velge blandt :)

 

Når det gjelder selve våpenet, så avhenger det mye av budsjettet ditt.

Link to comment
Share on other sites

til ditt bruk er det ei haug med rifler som kan velgast, men den største begrensinga er budsjett.

 

sjølv ville eg kanskje gått for ei tikka t3 i 6,5x55 sida du skal skyte rådyr. det er gode rifle med god kvalitet. prisen på ei ligge på ca.9000kr ny

 

ellers så er remington 700 greit alternativ, men den får ein ikkje i 6,5. men 270 win som eg har høyrt skal ha same eigenskap +- det er ei litt billigare rifle

 

viss du då sette ein grei kikkert med 3-12 i forstørrelse så har du det du trenge

Link to comment
Share on other sites

jeg ville ha gått for en 6,5x55 siden dette er din første rifle, da får du billigere amunisjon enn om du kjøper en .308, 30-06 eller 9,3x62. da er det mer fristende å reise på banen å trene. valget av rifle er vanskelig å si, her kommer alt ann på budsjettet (og fysikken din, alt for mange som bare tar opp en rifle uten å kjenne om stokken passer dem!) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...