Jump to content

Avtrekk på Sauer


kystjeger

Recommended Posts

Fikk ny rifle i dag. Sauer 202 Autback. Avtrekket på den har dødpunkt før avtrekk går av. Har sako og tikka fra før. Disse 2 har ikke dødpunkt. Det var bare et lite dødpunkt. kommer ikke på det rette ordet. Er dette vanlig på sauer rifler ?. En ting til justering av tungde på avtrekk er det på samme plassen som på sako. Håper noen kan hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

Tipper det er det samme som jeg hadde med min 202. Det har noe med sammenhengen sikring og avtrekket. Disse henger sammen og må finjusteres. De tok rifla inn på jakt og friluft og justerte avtrekket slik at sikring og avtrekk gikk smooth. Kjapp justering og gratis for min del. Håper det gir deg mening!

Link to comment
Share on other sites

Hadde det samme på min Outback, men det er ein smal sak å justere til det velkjente Saueravtrekket vi kjenner fra før. På min ble avtrekket justert til det gikk av uten å trykke på avtrekker for så å stille det litt tilbake, du kan nok begynne med å prøve det.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som om du kanskje misforstår litt?

 

Sauere er såvidt meg bekjent levert med to typer avtrekk.. "Jaktavtrekk" som er direkte.. (Som du får på de aller fleste jaktrifler) og "Trykkpunkts-avtrekk" som Sauer også leverer på 200STR. Trykkpunktsavtrekk har en liten vandring før du kommer til et trykkpunkt hvor du kan "hvile" finger'n før du har bestemt deg for å trekke av og klemmer den siste biten.

Hva folk liker er en smakssak.

 

Eller er det jeg som har misforstått? Jeg tror ikke det er noe feil med rifla di nemlig :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...