Jump to content

Swazi/RayMears


Hveberg

Recommended Posts

Hei!

 

Lurer på å bestille meg en Anorakk fra Swazi/RayMears. Ser at på RayMears sin side så kommer dette på litt over 3500,- inkl frakt og toll. ( http://www.raymears.com/Bushcraft_Products/Checkout.cfm)

 

Noen som vet om det går an å få det ENDA billigere? Har ingen i England for øyeblikket som kan sende, så det er utelukket.

 

- Hveberg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Er dette utgaven med det nye stoffet -Aegis?

 

Hvor fornøyd er du?

 

Jeg har slitt ut en gammel Tahr-anorakk. Var litt middels fornøyd egentlig.. Den trakk vann, og man ble bløt etter litt langvarig regn. Tørker sent opp igjen. Virka som stoffet holdt på vann og gjorde at det trakk gjennom.

Min hadde ikke lomme. Det hadde vært kjekt, Bl.a. til kikkerten.

 

Jeg titter på Stoney Creek The Stillwater for tiden. Mye samme konsept, men som jakke, og med litt annen membran.

 

Jakker/anorakker fra New Zealand er ganske lange i passformen, slik at de skal dekke det meste av shortsen. De går jo med stillongs og shorts utenpå der nede.

Veldig praktisk bekledning som både puster og luner varmt!! NÅR man blir bløt av å krysse vannveier, så tørker det også fortere opp.

Sammen med Buller korte snøre-gummistøvler og korte noeprengamasjer over toppen så har man det optimale til bevegelig jakt i dårlig vær!

Link to comment
Share on other sites

http://wilddeer.net.au/products-page/cl ... hr-anorak/

 

Dette er den typen jeg har. Har hatt den i drøyt 1 år og jeg er kjempefornøyd. Dette er bruksområdene jeg har brukt den på

 

- Elgjakt, postering

- Revjakt

- Hijakt

- Rådyrjakt, postering og smygjakt

 

Med andre ord så har jeg brukt den fra 10. august til 15. april. Den kan være litt varm i bukkejakta, men fra oktober og utover er den helt knall. Fleece og ullgenser under så fryser du ikke. Jeg kan anbefale denne på det varmeste, et klesplagg av svært god kvalitet.

 

hveberg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...