Jump to content

Baikal av eldre type, men hvilken?


CrazyRobert

Recommended Posts

Hei!

 

Har funnet fram ei god gammel hagle fra loftet.

Har funnet ut at det er en Baikal, men litt usikker på modell og produksjonsår. Noen som kanskje har peiling?

Hvilken verdi vil dere anslå den har?

Hvordan vil den fungere med tanke på dagens ammunisjon?

 

Takk for svar!

 

img0820rk.jpg

img0815bv.jpg

img0821si.jpg

img0816lq.jpg

img0817ik.jpg

img0818gj.jpg

img0819pi.jpg

img0814ug.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

den var rettogslett skikkelig fin! modell etc har jeg ikke peiling på men ser ut som slektskapet med suhl tyskland som baikal rappa produksjons utstyr,tegninger fra etter krigen er malen for denne hagla.

finn noen bly erstatnings patroner hos en kompetent forhandler mens vi venter på at blyhaggel saken blir vunnet...

verdien på ei sånn vet jeg ikke,jeg hadde ikke solgt den hvis jeg var deg,

kjekt å eie en baikal som ikke alle andre har :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Flott hagle du har der. Starta jegerkarriera mi med en som ligna veldig på denne, tror den jeg brukte heter ij 54. (Mener å huske at det sto det under baskylen på den) Lånte denne av fattern, så fikk jeg en ij 34 av en nabo, for en gedigen skuffelse i forhold. Ang ammo. Bruk vismuth eller tungstein matrix, normale ladninger ( Rundt 36g) kannskje ikke magnum.( Det har du heller ikke veldig bruk for) Ikke heavyshot, stål jakt ammo eller andre tilsvarende harde hagl. Jeg hadde skutt stål leirdue ammo i den, hvis trangborringa er 1/2 eller åpnere. (Hva du gjør må du sjøl velge) Den jeg brukte hadde 1/4 og 3/4 trangborring.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Har funnet fram ei god gammel hagle fra loftet.

Har funnet ut at det er en Baikal, men litt usikker på modell og produksjonsår. Noen som kanskje har peiling? Hvilken verdi vil dere anslå den har?

Hvordan vil den fungere med tanke på dagens ammunisjon? Takk for svar!

jeg hadde samme hagla den hadde faste choker som var 3\4 og 1\1 så kunne ikke skyet stål i den men fant en bra jakt patron til den som jeg kune skyte som var tungsten matrix jeg har både fellt storfugel og rådyr med den :winke1:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...