Jump to content

Fra sauer .308 til mauser 3006


StianBB

Recommended Posts

Jeg har nå hatt en Sauer 202 Classic synth siden 2006 i .308W. Ikke noe i veien med børsa eller kaliberet, men har lyst på en Mauser m03 i 30-06. Løpsbytte var ikke sånn som jeg trodde da jeg ville ha en .223. Så jeg endte opp med en T3 Lite istedenfor ekstra løp osv. En annen grunn er at alle på jaktlaget skyter med 30-06 og da kunne det være greit med likt kaliber hvis f.eks jeg hadde glemt ammo en gang.

Jeg har også innen nærmeste 2-3 år tenkt meg på utenlandsjakt og kunne også tenkt meg et grovere kaliber. .338 og .375 HH ser interresant ut, men etter å tittet på nett så er jo .338BM spennende og. Noen som har prøvd dette kaliberet? En annen ting jeg liker med Mauser og løpsbytte er hvis noe skulle skje med enten løpet eller kikkerten, så kan jeg bytte til annet lovlig kaliber der og da uten innskyting. Samtidig som jeg skyter med samme børse.

Jakter rådyr, hjort, elg, men tenker jeg skal prøve litt rein også. Er så vidt igang med lading.

 

Har jeg fått ”vil-ha” syndromet før jeg drar på messa imorgen eller noen som har litt logikk til meg??

Og hva kan jeg forvente av en pris hvis jeg selger 202’en min med GRS, orginal stokk og fastmontert Kahles 1,5-6X42??

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Merket "har lyst på" følelsen idag. Klådde på en Mauser m03 ektreme og en Swarovski Z6 2,5-15x56.

Nå må jeg virkelig gå i tenkeboksen. Fikk et tilbud på messa for 40K for alt. Etter nærmere till på nett, så får jeg den ned til 36K uten montasje. Men som en pakke så blir det vel ikke stort sett dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...