Jump to content

maskering for duracoat


Recommended Posts

Hei, jeg har følgende utfordring:

Jeg må ha en eller annen form for plastfilm som kan skjæres med cnc styrt kniv/skjærende plotter.

Den må tåle å lakkeres over iallefall fire ganger med duracoat som inneholder løsemidler (xylene).

Den trenger ikke å ha lim på baksiden, men vis den har det så er det en fordel at det ikke er for sterkt slik at det drar med seg lakk som ikke har herdet, selv om filmen har sitti på ett par dager. Limet kan godt være vannløselig.

 

Vis det er uten lim på baksiden:

Det må være stivt nok til at det ikke "flagrer" i luftstrømmen fra airbrushen, men bøyelig nok til at det går an å bøye det uten at det knekker.

Mulig at det går an å bruke den type plastfilm som heter "drafting film" (mylar?).

Denne ble brukt til å tegne/plotte tekniske tegninger på før i tiden da den tåler mye mer handtering i forhold til papir. Jeg tror at 0.19 til ca 0.26 mm er tykt nok.

 

Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg får tak i dette ?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe kjempe problem akkurat..

 

Men jeg fikk penest resultat når jeg brukte en så tynn film som mulig. Elles vil lakken "stikke ut" fra fargen under.

Vises ikke så godt på bildene under, men på det øverste bildet brukte jeg en i overkant tykk film. Mens på det nederste ble resultatet bedre med tynn film.

 

normal_IMG_0496.JPG

normal_IMG_0505.JPG

 

Vanskelig å bruke filmen om igjen.. Mulig du bare må slå fra deg den tanken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...