Jump to content

Sikrings problemer til M67


Recommended Posts

Jeg har problemer med at jeg ikkje får sikra våpenet :overrasket:

 

Etter det jeg kan klare å finne ut selv, så virker det som tennstempelet ikkje går langt nok tilbake (bakover).

Jeg har demontert, og alt virker som det skal, bortsett fra at våpenet ikkje lar seg sikre...

Dette er ikkje original sikring,men noe som kalles 1/4 sikring (?)

 

Er det noen her inne som har gode tips?

Hvordan kan dette fikses?

 

 

hjeeeeelp....litt tvilsomt å drivejakt med våpen som ikkje lar seg sikre :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Om du har orginal sikringen der ville jeg prøvd den og sett om alt er som det skal. Når du har konstatert det kan du bytte tilbake. Dog prøv å behold så mange orginal deler (nr.lik) som mulig da mauser deler varier en del fra produsent til produsent.

Eller så har jeg hørt at det er flater i sikkringen som må tilpasses det spesefikke våpen. Dette tør jeg dog ikke utale meg mer om da jeg er blank her. Men at det er en mauser del betyr ikke at det kan skrues rett inn i en mauser.

Link to comment
Share on other sites

Alt slutter å fungere før eller siden, en marginal tilpassing kan lett sette seg litt over tid. Om den originale fungerer så ser du hvordan den skal fungere, da er det også lettere å finne feilen på den andre. Om den originale ikke fungerer burde du starte med full demontering og rens.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ladearmen ligger an mot stokken, så kan dette medføre at du ikke får sikret våpenet.

Ta ut låsekassa fra stokken og sjekk om sikringen fungerer når kassa ikke står montert i stokk.

 

@73alfa, det var faktisk dette som var problemet.

Fikk fjernet litt av stokken, så funker det helt perfet!

 

Tusen takk for super hjelp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...