Jump to content

Jakt med IBEP i Danmark


JanT

Recommended Posts

Hei!

 

Har fått svar fra Baldur Nielsen som driver Baldurs archery i DK.

 

Sendte han en mail med spørsmål om man kan jakte med kun ibep prøven i Dk.

 

Har for øvrig sendt samme spørsmål til Naturstyrelsen.dk men ikkje fått noko svar der i fra enda.

 

svaret var som følger:

"Jeg havde en tyske kunde med på jagt i 2012 med ibep uden problemer, så det skal nok lykkedes."

 

På spørsmål om tyskeren måtte ta den danske prøven først svarte han følgende:

"Han tog ikke den danske skyte prøve"

 

 

Så jeg ber alle dere med Ibep kurs og prøven prøve å søke om buejakt tegn, og gi tilbakemeldiger på svaret. Det søkes jagttegn her:

 

http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Jagt/Jagttegn/Gaestejagttegn/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har fått svar på mailene eg har send naturstyrelsen i dk ang jakt med ibep kurs i dk.

 

pga at det ikke er myndighet her i norge som avholder selve prøvene så får man ikke jakte med ibep i dk...

 

Ufattelig tilbakeståendes at ikke prøvene her i norge arrangeres slik at de er gyldige i danmark som er det landet som er enklest og billigs for oss i norge å dra på buejakt...

 

Her har forbundet noe å jobbe med, er ikke alle som har interesse eller økonomi til å dra til afrika på jakt, og så lenge det ikke er lovlig å jakte i norge måtte det jo ha hjulpe på rekruteringen her i norge om man hadde tilpasset seg mer de danske krav og regler...

 

Står på nbjf sine sider at man kan melde sin interesse for å få arrangert det danske buejegerkurset i norge, men er det noen reel mulighet for dette?

Sendte meld til nbjf at jeg er intr men ingen respons tilbake....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...