Jump to content

Revehale


jenskals

Recommended Posts

Eg har skutt ein reg og tenkte eg skulle ta vare på skinnet, men er litt usikker på korleis eg skal behandle halen?

har lest litt om at eg skal snitte opp halen før eg salter den, men då tenker eg at den blir ødelagt.

 

Skinnet ligger no til salting, men klarer saltet å trekke inn i halespissen??

 

kom gjerne med erfaringer og tips :)

Link to comment
Share on other sites

Skinnet ligger no til salting, men klarer saltet å trekke inn i halespissen??

 

Har du bare kappet av halen, eller har du trekt halebeinet ut av skinnet? Hvis du skal berge skinnet over tid må du nok belage deg på å sende inn skinnet og få det beredt. Og også da bør du nok flå ut (splitte) halen og få bort det grøvste av fett, det sitter som regel en del fett spesielt de første ticentimetrene fra halerota og utover.

Link to comment
Share on other sites

¨Nå tar jeg aldrig vare på hele skinnet, men halene tar jeg. Snitter bare rundt helt inne ved halerota, å så drar jeg til beinet slipper å kommer helt ut. Dersom du gjør dette mens reven enda er varm, er det enkelt å få det til.

Når jeg kommer hjem, setter jeg bare en liten trakt i hullet bakerst i halen å fyller på med vanlig finsalt.......

Så henger jeg bare halen opp. Saltet forsvinner nesten helt etter en stund.

Eneste negative ved dette er at halen blir ganske stiv når den tørker, men holder seg i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...