Jump to content

Tikka m590


Blaserproff

Recommended Posts

Hei, går å fantaserer om å ruste opp mi tikka m590 308w. Har lyst på grs stokk eller kkc. Noen som har tips om hvilke pipe jeg burde velge? Da tenker jeg på tykkelse med eller uten fluting osv.

 

Er det noen her inne som har gjort dette med en lik børse som kan ambefale en børsemaker til jobben?

Link to comment
Share on other sites

Rafdal og Ragnar Hansen er gulle god.

 

KKC og GRS er veldig forskjellige stokker.

Jeg hadde nok valgt GRS decima.

 

Velg den som passer deg best.

 

Fluting hadde jeg unngått. Det går som regel bra, men kan sette spenninger i ei allerede knappdradd pipe.

Profiler etter eget ønske.

 

Matchpipe (tung) må gjerne være 19mm ved munning.

Jaktpipe kan gjerne være 16mm ved munning.

 

Forøvrig ei skikkelig drittrifle, som jeg kan spare deg for masse bry med å kjøpe for 500kr!

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Tja, spørre om hvilken pipe folk vil anbefale er litt som å spørre om hvilken bil folk kjører, alle kommer med forskjellige svar... Har selv ei Shilen pipe som er semi tung (17,5mm ved munning) som jeg er kanon fornøyd med, den er litt tykkere enn en jakt pipe, men ikke så tykk at den blir dautung :!: Dog er den i 6,5x55. å gått ca 2000skudd men samler på 6mm med rette ladningen. :D

I likhet med SittingDuck ville jeg ungått fluting.

KKC eller GRS, tja er vell som damer, noen liker brunetter noen liker blondiner. tafs, kjenn, gni, føl, og vurder selv hvilken som passer deg og dine hender best.

Børsisser har jeg lite erfaring med, men Rafdal og R. Hansen er jo meget gode begge to.

Link to comment
Share on other sites

Rafdal og Ragnar Hansen er gulle god.

 

Jeg og har gode erfaringer med de Herrene.

 

 

 

Forøvrig ei skikkelig drittrifle, som jeg kan spare deg for masse bry med å kjøpe for 500kr!

 

:lol:

 

SittingDuck er litt gnien så jeg kan tilby deg 501 kroner for den der M590'n. Ikke noe å ha for en med ambisjoner. Så den kan du jo selge til meg. Jeg driver å samler på de der slik at andre ikke trenger å plages med dem.. :?

 

 

I den ene har jeg Shilen pipe, den andre har fått Border pipe.

 

Av stokker så har jeg HS Presisjon og Hi Teck + en modifisert orginalstokk.

 

Jeg liker M590'en, den er lett å jobbe med om man vil tilpasse stokker selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...