Jump to content

S&B PM2 trøbbel. Tips?


JohnnyB

Recommended Posts

Tilbake fra ei økt på banen. Oppdager da at okularet på siktet lar seg skru ned på forstørrelse, men ikke opp igjen. Så nå sitter jeg på en 5-25x56 som har blitt til en 5x56....

 

Siktet satt i en spuhr montasje og har totalt følt påkjenningen av 90 stk 338 gjennom sin levetid (ei uke). Har tatt siktet ut av montasjen og problemet er der fremdeles. Ingen unormal motstand når forstørrelsen ble skrudd ned, men kunne ikke skru opp igjen på noe punkt. Litt skeptisk til å bruke for mye makt.

 

Momentnøkkel er brukt under montering i montasje og siktet var nytt da det ble montert(dvs. lagret i 2 år). Noen tips før jeg kaster det til sjøs?

Link to comment
Share on other sites

Joda, kvittering er funnet frem. Spørsmålet er om dette er i boks før neste helg og stevne...

Nesten litt komisk, bestiller børse fra børsemaker og kikkert fra leverandør. Kikkert dukker opp, men har rusk på linsa. Sender inn kikkert og er redd jeg skal ende opp med børsa før kikkerten er tilbake. Kikkert dukker opp og børsa lar vente på seg. Nå, 2 år senere er børsa endelig på plass også skjer dette....

Link to comment
Share on other sites

Jepp, PM2 5-25

 

Alle produsenter kan være uheldige og glippe på kvalitetskontrollen, men jeg føler jeg har fått litt mer enn fortjent her. Burde kanskje levere inn lottokupongen i morra.

Siste siktet har fungert fint frem til i dag, så det er tydelig at noe har skjedd iløpet av skytinga.

 

Så da er jeg kanskje på sikte nr 3 før jeg passerer 100 skudd. Noen bedre?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...