Jump to content

Valg av optikk til ny HW97K?


widowmaker

Recommended Posts

Flyttet tråden til riktig forum. :wink:

 

Det er ikke så lenge siden jeg grublet på det samme.

Jeg endte opp med en Bsa Sweet 3-9x40 kjøpt på Xxl for 6-700 kr.

Det finnes selvfølgelig bedre sikter å kjøpe, men Bsa'n er overraskende klar i optikken og repeterer bra på klikkene. Det jeg har å klage på er at avstanden som er markert på fokusringen ikke stemmer med avstanden til målet (målt med laser) Jeg bryr meg ikke så mye om den detaljen da jeg uansett vrir fokus til bildet og retikkel er skarpt. Har ikke hørt om flere som har opplevd dette, så trolig har jeg fått en mandagsutgave.

 

Min tråd og grublerier om HW97, optikk og montasjer finner du her.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=48&t=75944

Link to comment
Share on other sites

Ny børse i hus idag! Fikk satt sammen en fin pakke på Landrø, med en Hawke Airmax 4-12x40 AO kikkert, og Sportmatch montasje. Fy fader for en rigg! Godfølelsen er helt klart tilstede umiddelbart! Prøver å ta en tur på pistolbanen imorra, for innskyting. Må jo bli bra!

Link to comment
Share on other sites

Går denne kikkerten over ladeporten?

Stusser FÆLT på om eg skal skaffe meg en HW97K eller en HW98(knekkløp) i kaliber .22,største aberet eg har mot 97'n er om den blir plundrete å få kula i kammeret..98 med knekkløp skulle gå greitt å lade ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Kikkerten gikk greit over ladeporten. Litt trangt, men ved å legge inn blybøtta litt fra siden, er det ikke noe problem. Setter man på solskjerm, vil man være helt avhengi av å bruke "sidelading".

 

Prøver meg på en innskyting idag bare det ikke er for kaldt, så får vi se......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...