Jump to content

Trg Bipod mod.


Recommended Posts

Hensikten med å vinkle føttene er å få mer av kraften i bakken når jeg laster børsa og tofoten med skuldra. Bør gjøre det enklere å holde fast last på glatt underlag. Uansett så har jeg nå mulighet til også sette de i 45 grader, orginal funksjon er ivaretatt og tofoten vart sikkert 7 g lettere.

 

Tanken slo meg når jeg kikket på TRG-22s Atlas tofot i Numedal og samtidig sleit med at børsa sklei fremover når jeg la meg såvidt inn i den. Ikke at det på noe mulig vis ville ha endret på resultatene. Var bare jævlig irriterende.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har stort sett fått nok grep med min TRG, men hvis det er is eller annet hardt underlag kan den skli litt.

Skal vurdere utføre tilsvarende mod.

Muligens noen grader mindre om det er mulig.

 

Brukte du fres for å lage hakkene?

Link to comment
Share on other sites

Var egentlig første gangen jeg savnet muligheten i helga. Hardpakket snø og is samt svak helning nedover mens skivene er i samme høyde som standplass. Ble sleipt.

 

Brukte 6mm pinnefres og jobbet litt med den. 6,3 mm diameter på hakkene. På bildene så ser du at 45 grader er egentlig eneste safe alternativet for å få nok gods mellom hakkene. Kunne nok tenkt meg noe slakere selv men i etterkant så vart det ikke ille. Bildet lyver en del, hadde jeg løftet kolben og tatt bilde fra siden ville det sett bedre ut.

 

Du får se tofoten i sommer om ikke annet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...