Jump to content

Småviltjakt og tips til hvor man reiser.


Daniel84

Recommended Posts

Hei og hå!

Jeg er en relativt fersk jeger og ønsker tips til hvor jeg kan bestille terreng.

Endte opp i Finndalen ifjor, da dette var noe av det eneste som var ledig da jeg kunne bestille.

 

Er veldig glad i fjellet og har gått mye rundt på valdresfløya. Finnes det noen alternative steder til inatur.no å kjøpe jaktkort? Kan man kjøpe kort i nærheten av Beitostølen?

 

-D.

Link to comment
Share on other sites

@Daniel84, du får saumfare Inatur.no. Det er mulig å søke på fylke og kommune for å snevre inn litt.

 

Vær obs på diverse søknadsfrister og start datoer på kortsalg (typisk april-mai).

De attraktive kortene blir solgt ut iløpet av få minutter.

 

Er det noen som vil kommentere statsallmenningene i Namdalseid; Åfjord, Roan, Osen, Verran, Namdalseid, Flatanger :?:

Tenker meg noen dager i slutten av september, aldri vært på de trakter, ser fint ut syns jeg... :?:

Link to comment
Share on other sites

Verran er et særdeles fint område for oss som jakter skogsfugl og rype, Ullrik kjær heter området nå.

 

Men som småvilt jeger så er jo Sverige tingen ;)www.inatur.se der finner du mye fine terreng å jakte fugl i, det beste med småviltjakt i Sverige er vel at du er helt alen og ikke hører så mye som et poff. I Norge her jeg jakter så høres det ut som om det er krig i skogen første jaktdag :) jakter du rype så er Lierne tingen om du gidder å reise så langt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...