Jump to content

softgun/luftgevær trening hjemme?


kaffekopp1

Recommended Posts

folkens, la oss holde oss hovedsaklig på temaet om luftvåpen før disse moderatorene stenger tråden for for mye "softgun-prat" (no offence, modds :winke1:viewtopic.php?f=59&t=71678&p=772016&hilit=softgun#p772016)

 

saken er den at jeg bor godt over 25 km til nærmeste rifle-bane, så har lite lyst å kjøre såpass langt for 20-30 skudd i uka typisk. derfor har jeg lyst å trene mer hjemme med ei børsje. prøver å være flink til å trene med klikkpatroner i rifla, men frister så se litt resultater på hvor jeg faktisk var med pipa i det skuddet går av. så jeg har vel funnet ut at jeg trenger å trene en del mer. har lurt på om jeg ikke burde skaffe meg enten en luftrifle eller en softgun for å kunne trene litt hjemme (bor i et byggefelt og har ikke allverdens til bakgrunn på tomta her og med naboer av den sure sorten :x så det å kunne skyte inne hadde vært ideelt :-? )

 

ønsker meg er en luftdrevet rifle som samler på en 10-20m, om det kunne vært et slags magasin så man kunne holde en viss takt i skytingen uten å måtte brekke børsja hele tiden (som man må med en typisk luftrifle...), med mulighet for kikkertsikte, vekt på over 3,5 kilo hadde det vært fint. og om den hadde passet en prisklasse til en student hadde det vært konge :thumbup: er lite kjent med softguns men tror å huske at det var nokså dårlig treffsikkerhet på disse.... eller kan også bare være jeg som bare har prøvd det billigste av det billige :P

 

hva tror dere folks? er dette bare urealistiske drømmer, eller kan det finnes noe som kan fungere? isåfall hvilket burde jeg kjøpe / hva burde jeg se etter??? :?:

Link to comment
Share on other sites

Hva med feks et gammelt Feinwerkbau konkurranse-luftgevær?

 

Når de dukker opp koster de ikke all verden, de er meget bra kvalitetsmessig og har utmerket presisjon. De spennes med spak og lades fra toppen, som er langt mer kurant å lade liggende enn knekk-våpen.

Link to comment
Share on other sites

Man får kjøpt softguns som har ganske god presisjon. De trenger ikke koste all verden heller.

Kan anbefale AW 308 børsa som www.game-on.no selger. Da trenger du bare kuler, kikketsikte og montasje i tillegg.

Med den børsa tok jeg furukongler på 30 meter.

Kan også anbefale SAR-10 CO2, men den er det ingen som selger her i landet akkurat nå. Den selges på Nordby senteret, så har man tid så dra dit og kjøp.

SAR-10 kan brukes med både de åpne siktene eller man kan montere feks et kikkertsikte.

I denne typen softguns lønner det seg å bruke kuler med minst 0,3 gram vekt. Selv bruker jeg for det meste 0,4 gram da disse kulene ser ut til å gi best presisjon.

Jeg bor i blokk i Oslo og 90% av det jeg skyter er i leiligheten. Da er softguns helt OK. Ingen hull i veggene eller naboer som klager.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...