Jump to content

Hvordan skal jeg få tak i denne pistolen ?


nappy

Recommended Posts

Hei alle sammen,

 

jeg er usikker på om jeg er på rett plass, men jeg prøver.

 

i flere år har jeg tenkt på å bli medlem i den lokale pistolklubben, og rett etter nyttår ble jeg endelig det...og jeg stor trives. Fryktelig morro å skyte og miljøet er også veldig bra.

 

Etter at jeg ble medlem har jeg begynt å lete etter mitt første våpen. jeg har fulgt med på finn, samt ett utvalg amerikanske nettsteder. Etter å ha sett ett utal filmer, leste flere tråder og generelt brukt altfor mye energi på å prøve å finne ut hva jeg vil ha. Falt jeg til slutt ned på at det jeg mest av alt hadde lyst på var en colt woodsman match target (ja jeg har sansen for litt eldre våpen). Problemet mitt er at denne pistolen er nokså skjelden og jeg har bare funnet en håndfull av disse i usa. Jeg har vært forberedt på at jeg måtte importere en slik og måtte betale en del tusen.

 

Til min store overraskelse ser jeg i dag en slik til salgs på finn: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=40017918

 

fult klar over at jeg ikke kan kjøpe denne nå, slo tanken meg.. finnes det noen bedrifter/butikker som man kan gjøre en avtale med? finnes det noen som man kan betale våpenets pris, samt litt ekstra til slik at de holder denne av til man kan kjøpe våpenet av dem ?

Det er jo klart at politiet kan si nei, men det er jo en sjanse man må ta og i verstefall får man ikke kjøpt den av butikken alikevell.

 

uansett, dere skjønner sikkert hva jeg mene. Lar dette seg gjennomføre ?

 

hilsen

 

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Han skriver jo at man ikke skal ta kontakt uten kjøpetillatelse, da...men du kan jo høre likevel. Muligheten er jo at den selges for å kjøpe noe annet, og da er det ikke så aktuelt med å holde på våpenet et halvt år for deg... Men om han bare skal ha penga, og du føler deg trygg på at det er greit å betale for noe du ikke får, kan det jo hende at han er villig til å oppevare den i skapet til du har mulighet til å eie. Alternativt kan du vel høre om klubben kan kjøpe for deg og oppevare den i klubbskapet til du kan kjøpe den av klubben igjen, evt du betaler og klubben eier. Hør med de som har ansvar for lånevåpnene i klubben din.

 

Men generelt må jeg jo si at det alltids er nye muligheter til å kjøpe... det aller aller aller meste....Og hvem vet..kanskje du får lyst på noe annet etter noen måneders skyting i klubben...?

Link to comment
Share on other sites

Hei - jeg har gjort sånne avtaler med både private selgere og forhandlere flere ganger uten problemer. Herregud, selgeren er jo fornøyd bare han får pengene og salget :winke1:

Colt'en du snakker om fins det en god del av i Norge, jeg tror børsemaker Per Inge Jacobsen, Nedre Eiker hadde en slik til salgs da jeg var der for 1 uke siden.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg ikke kjenner selger, og for å unngå å få en murstein i posten om 5 måneder, tenkte jeg at en mer eller mindre nøytral tredjepart kunne fungere som ett mellomledd. Jeg leser det dere skriver og skal sjekke med klubben om dette er noe de kan være med på. hvis ikke kan jeg jo fyre avgårde en epost og se hvordan det går.

 

uansett, takker for hjelpen.

 

hilsen

 

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...