Jump to content

Oppbevaring av lag/klubbvåpen privat


Øystein

Recommended Posts

Hva er reglene for oppbevaring av klubb/lagvåpen hos f.eks styremedlemmer?

 

Tenker primært på rifler. Vi har et par banerifler som det ikke er hensiktsmessig å oppbevare på vår pistolbane (siden vi skyter rifle i et annet fylke). Vi har teknisk sett våpenskap på riflebanen også, men siden skytehytta vår ikke er bebodd så er det vel ikke lov å oppbevare våpen i den.

 

Holder det med en utlånserklæring (siden den kan gjelde opp til et år for skytterlagsrifler)? Hva er egentlig riktig regelverk for dette? :)

Link to comment
Share on other sites

regelverket og linker til det får noen andre komme med.

i mange tilfeller holder det å spørre de som er ansvarlig på våpenkonoret om det er greit at dere oppbevarer våpen forsvarlig hjemme. om hun ikke kan svare kan kanskje politimestern i fylke ditt det. jeg vet om en klubb som var i samme situasjon(ingen klubber jeg er med i) ,da en ren rifleklubb. der fikk leder ha noen av klubbvåpnene hjemme. dette da våpenskapet de hadde på klubbhuset var fullt. (oversteg grensa for antall våpen på ett sted)

 

når det gjelder oppbevaring av våpen på ubebodd skytebane er jeg usikker. vet noen påstår at man kan ha opptil ti våpen i fg skap på banen. men det siste er vill gjetting da jeg ikke vet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...