Jump to content

knivbladet , andre som liker det?


Trond123

Recommended Posts

Er medlem i Norsk knivforening og dermed så får jeg i posten knivbladet, kan anbefale det for folk, man kan lese om alt mulig,

eliten blant norske knivfolk er der og jobber for å presentere bladene til oss, kan nevne Øystein Køhn, har satt pris på hans foredrag om

turene i villmarken i Canada og mer,jeg lager litt kniver selv, skjefter og slikt og liker også padling på til øyene her og fiske , kun dagsturer i sommer halvåret...

 

Synes at bladet er viktig for det er oppdatert på hva som skjer og gode bilder med fortelling, tollekniven er kultur og viktig. Man er faktisk litt bortskjemt med bladet og vil savne det om det en gang i fremtiden forsvinner, derfor skriver jeg litt for å skryte av bladet,

synes at de fortjener ros, det er mye arbeid å drive dette, blir så glad også når det vises litt multiverktøy og lommekniver også, som nevnt ikke nytt i historien med mange funksjoner med mer ...Jeg har en viss følelse av at mange garvede knivfolk har en liten ekstra kniv med seg i tillegg til tollekniven?

 

Det er viktig med litt positivt nytt også og ikke bare alt negativt og all vold i nyheter, vold med kniv er styggt, så les knivbladet for det anbefales høyt...

Link to comment
Share on other sites

Då kan eg anbefale det svenske knivbladet. Dette er meir mot nye og moderne kniver. Samt at det er nyttige innslag på korleis ein gjer ting, som hornkniv, pauting, fleirfarging osv. Vanlegvis eit slikt innslag i året. Koster omtrent det sama for medlemsavgift og om du er under 18 år kan du få eit års gratis medlemskap, noko som eg har benytta meg av.

 

- Aslak

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips Aslak

 

Knivblader er der nok mange som ønsker mer av, på det norske så ble formatet litt større fra 2011-2012, var en forbedring, der var også i nr 4 2012 en interessant artikkel om å lage slire av geithorn, med hele prosessen, jeg hadde ingen viten om dette fra før, artig.

Generelt så er jo knivbladet i hovedsak om tollekniven, historie og også mange tips for knivmakere, litt fabrikk-kniver og andre ting er med, synes det er mye mangfold nå, custom, bruks og fabrikk kniver og mye annet, det er jo viktig å få frem det norske, er nok mange som blir overrasket når de ser hvor viktig kniven er i norsk kultur historie,

nb knivbladet viser også Svensk, Dansk og annen nordiske kniver!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...