Jump to content

Ladedata 45 acp med Berry RS 200gr


widowmaker

Recommended Posts

Skal debutere som pistollader iløpet av uken, og lurte på om noen hadde ladedata på Berry 200gr RS kuler i 45 acp? Har kjøpt inn 320 krutt, og pressa jeg skal bruke er ei Lee Turrett, med 4 die oppsett. Har prøvd å søke litt om denne kula, men har ikke funnet så mye om den. Det var det jeg fikk tak i på XXL nå, så da får jeg prøve litt.

Settedybde og kruttvekt tips mottas med takk! Kula skal inn i en Ruger SR1911.

Link to comment
Share on other sites

Ladedata for 200 gr. blykuler finner du på nett fra Vhitavuori for det kruttet. Prøv med null friflukt, og akkurat nok taper/konisk krymp til å lukke hylsemunningen mot kula, ikke mer.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg ladet mine første 25 skudd, og er klar for prøveskyting imorra! Håper alt er gjort riktig da... Brukte fabrikkhylser somjeg skjøt forrige helg, 200 gr Berry kule med 5 gr 320 krutt bak (alle ladninger kontrollveid), total patron lengde 31,5mm, og en aning krymp. Utførte presstest, og alle kulene satt som støpt. Fyllte opp et magasin , og kjørte noen ladegrep. Alle kamret godt. Så, er det trygt å teste disse i Ruger'n, eller har jeg gjort noen blemmer?

Link to comment
Share on other sites

Om det er den flatnesede 200grs kula til berrys du bruker, er den til tider litt problematisk.

Som Hassel sier kan den være litt vanskelig å få til å mate i endel pistoler, du må eksperimentere litt med settdybden og se hva pistolen din liker.

I tillegg er den kortere enn mange andre 200grs kuler.

De dataene man ofte finner for 200grs kuler i 45acp er beregnet for semiwadcuttere som er lenger, og okkuperer mer av hylsevolumet. Dette resulterer i at man enten må bruke mer krutt eller sette kula dypere enn man finner angitt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...