Jump to content

Sti Targetmaster Rekylfjær


jarex

Recommended Posts

Noen som vet hvor kraftig rekylfjæra er i Sti Targetmaster 9mm fra fabrikk?

 

Min ville ikke funksjonere fra fabrikk så det ble klippet ett par ringer av den men nå har pistol gått seg til og funksjonerer bra, men jeg vil helst ha en ny fjær tilnermet like orginalen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvorfor ikke bare ringe Pedersen Våpenlager i kristiansand og spørre om han har fjær til

SPS Falconmaster. Det er jo så og si samme pistol, så da er det nærliggende og tro

at fjæra ligger på samme styrke vist det ikke er andre detaljer som forhindrer det.

 

En kjapp telefon, så får man kanskje det avklart om ikke annet.

Link to comment
Share on other sites

Holder på og utvikle ny lading til pistolen, orginalfjær ble klippet fra starten av da den ikke funksjonerte med fabrikk ammo.

 

kan nesten tippe att SPS pistolen har lettere sleide enn Sti Targetmaster.

 

Men ingen kan svare på om de fjærene jeg linket passer?

Link to comment
Share on other sites

Såfremt ingen konkret har prøvd og trikset noe til, så får du ikke svar.

 

Men jeg ville ikke uten videre sagt at det passer. Settet er for en Government som da

er 1" kortere, ergo så er det nærliggende og anta at fjæra er bygd kortere, og trimmemulighetene

er derfor tilpasset en 5" 1911.

 

Ut fra dette, så vil jeg ha sagt at det ikke passer, men det er noe helt annet en å trikse til noe som

funker. Men det er ikke det du er ute etter.

Link to comment
Share on other sites

De få STI 6" sleidene jeg har tittet på har hatt en rekylfjærhylse som bygger opp litt av rommet i sleiden, slik at man kan bruke standard 5" fjærer.

 

Om du har en standard fjærstyring, ville jeg kjøpt inn 8-9-10 og kanskje elleve punds fjærer, og testet meg frem til noe som fungerte bra og gir en følt rekyl du kan trives med.

 

Standardfjær for 5" 9mm er jo 13-14 pund, men dette er litt i hardeste laget for oss skyttere som ikke banker igjennom full rulle ammo hele tiden, jeg har endt opp med 11" pund som "den gyldne middelvei" i 5" 9mm.

 

Massen i sekstoms-sleiden, kombinert med massen i løpet(bullbarrel på Targetmaster?) gjør at du antagelig trenger en slappere fjær.

 

Samtidig virker også slagfjæren, og geometrien i tennstiftplata inn på dette. Som du skjønner, mange variable, så du må prøve deg litt frem.

 

 

 

Om du har noe sånt "recoilmaster" system, får noen som har erfaring med det gi noen tips, jeg har klart å styre unna slike fordyrende og kompliserende komponenter :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...