Jump to content

Liten fiskestang


CaptainMillennium

Recommended Posts

Her er det noen å vurdere vil jeg tro:

 

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Haspelstenger/Berkley/Twilight-travel/Berkley-Twilight-Travel-8--3-15gr-Haspel---4-delt-140168-p0000071547.aspx

 

Spørs jo hvor stor fisken du har tenkt å fiske etter er da. Til rent fjellfiske ville jeg valgt de letteste variantene. Ørreten på fjellet er sjelden så stor at du trenger så voldsomt utstyr. Dessuten er det artigere å ta fisken på lett utstyr. Til fjellfiske ville jeg kanskje valgt en ganske lang stang, 9 - 10 fot, for da er det også mye lettere å bruke flue og dupp.

 

Til sjøfiske bør du kanskje opp et hakk eller to. Er større sjans for større fisk der.

 

Ellers spørs det jo hva slags prisleie du vil legge deg på og.

 

Abusneller er gjerne trygge valg, og ikke er de så svindyre heller. Et forslag kan være nye Cardinal Revo SX:

 

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Haspelsneller/Abu-Garcia/Revo-SX/Abu-Garcia-Revo-SX10-2013-modell---Haspelsnelle-140137-p0000071516.aspx

 

Det finnes et utall stenger og sneller der ute, og mange har ulike erfaringer med ulike merker, og mye er sikkert bedre enn det jeg har funnet, men her slipper du ganske rimelig fra det i det minste.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Endte opp med en Kinetic Waterspeed G2 8', 7-30gr, 6 delt stang med Tica LY 2500FD snelle. Får satse på at den duger. Den får hvertfall plass i sidelomma på sekken.

 

Jeg har et Fireline snøre liggende som jeg lurte på å bruke. 0,12mm og 6.8 kg. Er dette et greit snøre å bruke på denne stanga?

 

 

Er det noen som vet om dette er et brukbart snøre til denne stanga?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...