Jump to content

Skjefte til M98 med høy kolbekam/kinnstøtte


1937M98

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en M98F1 som er bygget om til jaktrifle for en god del år siden, men jeg blir ikke helt venn med skjeftet.

Det er nok i utgangspunktet beregnet til og skyte med åpne sikter.

Kolbekammen er for lav, å vertfall når man har en forholdsvis stor kikkert(56mm), med det resultat at man må ha en slik bearclaw neopren ting til og bygge opp, dessuten så er det begynt og bli sprekker i skjeftet også, så nå er det påtide med ett nytt

 

Det er jo håpløst og sitte og se på bilder, når man ikke kan få ta og føle på det, og dette er jo veldig individuelt i tillegg, så det er jo ikke helt enkelt og svare på slike spørsmål heller...

 

Jeg er på jakt etter ett valnøtt skjefte, og ikke laminat/syntetisk

Det er jo bedre det er for mye ved, er jo mulig og slipe ned og tilpasse kolbekammen å kinnstøtten

 

Er det noen av dere som har erfaring/anbefaling av skjefter med høy kolbekam/ kinnstøtte?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Boyds Prairie Hunter, kinnstøtta hjelper godt på om du monterer kikkerten veldig lavt, men kunne godt ha en cm høyere kolbe om man snakker 56mm objektiv. Dessuten kan den nok hele stokken føles litt liten om man er en røslig kar.

 

PH-Walnut-Gun.jpg

 

Det ser ganske greit ut mtp å bygge justerbar kolbekam på den.

Link to comment
Share on other sites

Takk skal dere ha folkens

 

Nå kommer nok jeg inn i kategorien røslig kar... Men den Prairie Hunter stokken ser en god del bedre ut, i forhold til den jeg har, den har Svinerygg(?), og fall som en hagle kolbe, ikke noe serlig god.

Jeg får skjekke ut litt nermere de Boyds skjeftene, ikke var prisen så gal heller hos midway.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...