Jump to content

Min nye Beretta 92A1


thuus

Recommended Posts

Jeg testet for første gang Beretta 92A1 i går. Et flott våpen med en fin finish og nydelig design. Grepet er godt og avtrekket er bra (dog noe uvant døgang).

 

Det er to ting jeg sitter igjen med som er negative etter å ha kost meg med den:

 

1) Jeg er vant til å sikte rett under midten, men med denne måtte jeg legge kornet øverst til venstre på skiva for å i det heletatt treffe skiva (25m). Siktene er jo utskiftbare, men hvordan kan jeg få stilt på de?

 

2) Den sliter tidvis med å lade om. Hylsa kan kile seg på vei inn/ut og man må hjelpe til litt med å dra i sleiden. Samtidig låste ikke (med et par untak) sleiden seg i bakre posisjon etter siste skudd Dette ble noe bedre da jeg holdt med to hender. Kan det være rekylfjæra som er slapp? Evt. hva kan gjøres for å fikse på dette?

 

Misforstå meg rett: dette er et nydelig våpen jeg er veldig glad for å ha kjøpt, men jeg ønsker bare å forbedre de småfeil jeg opplever med den.

Link to comment
Share on other sites

Beretta 92 er nydelig, men det er en stridspistol. Jeg har samme erfaring som deg angående siste punktet. Du må bruke litt krefter på å holde igjen rekylen så den lader om skikkelig. Jeg har aldri hatt noe problemer med pistolen når en bruker to hender. Forøvrig samme problemet når man skyter desert eagle og ikke holder igjen skikkelig. Kanskje problemet løser seg med ny fjær. Den jeg brukte var en til utlån på en skytebane i USA, så jeg vet ikke om den var modifisert noe. Jeg tviler. Når det gjelder siktingen så har jeg ikke erfart det samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...